دو گونه جدید پستانداران در استرالیا شناسایی شد

CC0 / Kdm801 / دو گونه جدید پستانداران در استرالیا شناسایی شد
دو گونه جدید پستانداران در استرالیا شناسایی شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان استرالیایی دو گونه جدید پستانداران را شناسایی کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  The West Australian پس از آزمایش دی ان ای بر روی نمونه‌های بافت جدید دو حیوان خزدار، دو گونه جدید از "صاریغ بزرگ "greater glider که یک جانور کیسه دار به اندازه یک گربه هستند و در جنگل‌های استرالیا زندگی می‌کنند، کشف شده است.

محققان در مطالعه خود که در مجله Nature منتشر شده است، توضیح دادند که این کشف به این معنی است که استرالیا از تنوع زیستی بیشتر از چیزی که تصور می‌شد، برخوردار است.

صاریغ یا ساریگ به گروهی از کیسه‌داران گفته می‌شود که انواع مختلف آن‌ها  جسامتی به اندازه موش تا گربه دارند و در قاره آمریکا، به ویژه جنگل‌های آمریکای جنوبی یافت می‌شوند.

صاریغ بزرگ شب‌زی و اغلب انفرادی هستند. آنها درخت‌پیمایی می‌کنند و جنگل‌های اکالیپتوس را برای زندگی برمی‌گزینند و به سراغ محیط‌های بارانی یا جنگل‌های با درخت‌های برگ سوزنی نمی‌روند. ماده‌ها در هنگام زایمان تنها یک نوزاد به دنیا می‌آورند و برای سه تا چهار ماه از آن در کیسه‌شان مراقبت می‌کنند و چوچه های شان نیز در سن 9 ماهگی به استقلال می‌رسند.

گروهی از محققان دانشگاه ملی استرالیا، دانشگاه "کانبرا" ، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی همسود(CSIRO) وابسته به دولت فدرال استرالیا و دانشگاه "جیمز کوک" برای این کشف چشمگیر همکاری کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала