موثریت سگ‌ها در آزمایش اشخاص کرونایی

© Sputnik / Alexandr Polegenko /  مراجعه به بانک تصاویر موثریت سگ‌ها در آزمایش اشخاص کرونایی
موثریت سگ‌ها در آزمایش اشخاص کرونایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سگ‌ها به شناسایی بیماران مبتلا به کروناویروس در میدان هوایی هلسینکی، بزرگترین شهر و پایتخت کشور فنلاند کمک می کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اکسپرس، برای این پروژه 16 سگ آموزش داده شدند که حدود 2200 داوطلب را آزمایش کردند. به طور متوسط ​روزانه 100 مسافر آزمایش می شوند. که کار این حیوانات صد فیصد دقیق گزارش شده است.
برنامه آزمایشی شناسایی بیماران مبتلا به کووید-19 در فنلاند از تاریخ 23 سپتمبر هر مسافری را که وارد فرودگاه هلسینکی میشود، بدون پرداخت هزینه آزمایش می‌کند.

آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از مرز 49 میلیون گذشت - اسپوتنیک افغانستان
آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از مرز 49 میلیون گذشت

به عنوان بخشی از این مطالعه، شهروندانی که به فرودگاه می آیند صف می کشند و پس از آن از آنها خواسته می شود تا پوست خود را با یک دستمال پاک کنند. ماده بیولوژیکی در یک شیشه قرار داده می شود و سپس سگ ها اجازه بو می دهند. حیوانات آموزش دیده اند تا نتایج منفی را نادیده بگیرند و نتایج مثبت را نشان دهند. آنها جف یا لگ زدن توجه متخصصان را به خود جلب می کنند. اگر سگی چنین آزمایشی را تشخیص دهد، مسافر تحت مطالعه پی‌سی‌آر اضافی قرار می‌گیرد.
در همین حال آنی هلم بیورکمن محقق دانشگاه هلسینکی می گوید: به نظر می رسد سگ ها ویروس کرونا را با دقت بیشتری نسبت به آزمایش پی سی آر و آنتی بادی شناسایی می کنند. همچنین ممکن است افرادی را که آزمایش پی سی آر آنها یک هفته دیگر مثبت خواهد شد، شناسایی کنند.تحقیقات روی آموزش سگ ها برای شناسایی کروناویروس اندکی پس از شروع همه گیری کووید-19 آغاز شد
تست کرونا در فرودگاه ارزانتر از پی سی آر است. هزینه هر تست در میدان هوایی حدود 300 یورو می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала