روسیه از دریافت اطلاعات مبنی بر انتقال جنگجویان از خاور میانه به قره‌باغ خبر داد

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه از دریافت اطلاعات مبنی بر انتقال جنگجویان از خاور میانه به قره‌باغ خبر داد
روسیه از دریافت اطلاعات مبنی بر انتقال جنگجویان از خاور میانه به قره‌باغ خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه اعلام کرده است که مسکو اطلاعاتی مبنی بر انتقال جنگجویان از خاور میانه به قره‌باغ کوهستانی، دریافت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (پنجشنبه، ۵ نومبر) در جریان یک کنفرانس خبری گفت: "براساس اطلاعات دریافت شده، در حال حاضر انتقال اعضای گروه‌های تروریستی بین‌المللی از خاور میانه، کسانی که ما چنانکه قبلا گفته ایم، دستان‌شان در خون است، به منطقه درگیری قره‌باغ، جریان دارد".

مبلغ معاش شبه‌نظامیان خارجی در قره‌باغ معلوم شد - اسپوتنیک افغانستان
مبلغ معاش شبه‌نظامیان خارجی در قره‌باغ معلوم شد

وی افزود: "سخن درمورد اجیران جنگی است. آنها از مفکوره جهادیزم پیروی می‌کنند. این همه منجر به نگرانی ما شده است، زیرا در آینده پیشرفت چنین وضعیت منجر به پیدا شدن آشیانه تروریستی در قفقاز خواهد شد".

پیش از این سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفته بود که شمار اجیران جنگی که از خاور میانه به قره‌باغ رفته اند نزدیک به ۲ هزار نفر می‌رسد.

قابل ذکر است که به تاریخ ۲۷ سپتمبر درگیری مسلحانه بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ کوهستانی شروع شد و دو طرف طی این مدت، یکدیگر را به آغاز درگیری متهم کرده‌اند و بر اثر این درگیری ده‌ها نفر از دو طرف کشته یا زخمی شده‌اند. دو طرف مدعی حملات طرف مقابل به غیرنظامیان هستند.

به تاریخ ۱۰ اکتوبر، وزرای خارجه دو کشور با میانجی‌گری وزیر خارجه روسیه در مسکو دیدار و گفتگو نمودند که پس از مذاکرات ۱۰ ساعته مبنی بر اعلام آتش‌بس تصمیم گرفتند.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала