احتمال کاهش کمک‌های بین‌المللی به افغانستان پس از نشست ژنو

© SputnikФлаг Афганистана
Флаг Афганистана - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
افغانستان احتمالا از دونرهای بین‌المللی که ماه آینده در ژنو گردهم می‌آیند، کم‌تری کمک ها را دریافت خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری رویترز به نقل سه منبع آگاه گزارش کرده است که دونرها در کنفرانس ژنو به احتمال زیاد به افغانستان خواهند گفت که انتظار کمک‌ کم‌تری را داشته باشد. به گفته‌ی منابع، دونرها احتمالا شرایط اهدای کمک‌ها را سخت‌گیرانه‌تر و مدت‌زمان کمک‌ها را کوتاه‌تر خواهند کرد.

آنان افزوده‌اند که ایالات متحده، بزرگ‌ترین حامی مالی افغانستان، احتمالا جدا از کمک‌های امنیتی و نظامی خود به افغانستان، کمک‌های غیرنظامی فعلی خود را که سالانه به حدود 800 میلیون دالر می‌رسد، به صورت چشم‌گیری کاهش خواهد داد.

 ناتو کمک های مالی خود به ارتش افغانستان را ادامه می دهد  - اسپوتنیک افغانستان
ناتو کمک های مالی خود را به ارتش افغانستان ادامه می دهد

به گفته یکی از منابع امکان دارد واشنگتن نه‌تنها «کمک‌ها را به نصف کاهش دهد» بلکه همچنان امکان دارد «چرخه‌ی چهارساله تعهداتش» نسبت به افغانستان را از چهار به فقط یک سال کاهش دهد.

دو تن دیگر از این منابع گفته‌اند که سایر اعضای ناتو از جمله انگلیس و فرانسه درحال بررسی کاهش تعهدات و کمک‌های‌شان هستند و استرالیا قصد دارد تا 30 درصد کمک‌هایش را کاهش دهد.

گفتنی است که تاکنون ده‌ها کشور دونر و سازمان‌های چندجانبه هرچهار سال یک‌بار گردهم می‌آمدند تا به میلیاردها دالر کمک به افغانستان که تقریبا سه-چهارم بودجه این کشور را تأمین می‌کند، متعهد شوند.

این کمک‌ها عمدتا به صندوق بازسازی افغانستان، که یک صندوق تحت مدیریت بانک جهانی است و برنامه‌های مالی مهم را در افغانستان مدیریت می‌کند، سپرده می‌شود.

چهار سال پیش در آخرین کنفرانس دونرها در بروکسل، آن‌ها 15.2میلیارد دالر کمک را برای حمایت از افغانستان از سال 2017 تا 2020 وعده دادند که معادل 3.8میلیارد دالر در سال است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала