اردوغان: 26 نفر در زمین لرزه ازمیر جان باختند

© AFP 2023 / Adem Altanاردوغان: 26 نفر در زمین لرزه ازمیر جان باختند
اردوغان: 26 نفر در زمین لرزه ازمیر جان باختند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه آخرین آمار قربانیان زمین لرزه در این کشور را اعلام کرد.

بیرون آوردن 100 نفر از زیر آوار در ترکیه  - اسپوتنیک افغانستان
بیرون آوردن 100 نفر از زیر آوار در ترکیه 
به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد، که در پی وقوع زمین لرزه در این کشور 26 نفر جان خود را از دست داده و 885 نفر دیگر مصدوم شده اند.رئیس جمهور ترکیه همچنین گفت: 15 نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

پیش از این مراد کوروم٬ وزیر محیط ‌زیست و شهرسازی ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود، که عملیات یاری رسانی و نجات در 8 ساختمان از مجموع 17 ساختمانی که در منطقه بایراکلی ازمیر به طور کامل تخریب شده بود، پایان یافته و تلاش گروه‌های امدادی در دیگر ساختمان‌ها ادامه دارد.

به گفته وی، تلاش تیم‌های نجات برای بیرون آوردن انسان‌ها از زیر آوار در طول شب گذشته ادامه یافته و آواربرداری از طریق جرثقیل انجام می‌گیرد.

یادآوری می کنیم، که پس از ظهر جمعه، زمین لرزه ای به بزرگی 6.6 ریشتر در غرب ترکیه رخ داد، مرکز زمین لرزه در منطقه شهر سفری‌حصار ولایت ازمیر بود. این زمین لرزه در جزایر مجاور یونان نیز احساس شد؛ زلزله شناسان یونانی شدت آن را 6.9 تخمین زدند. گزارش شده است که حداقل 20 ساختمان در ازمیر فرو ریخته است. این زمین لرزه باعث ایجاد سونامی کوچکی شد و خیابان های ساحلی در سفری‌ حصار را آب گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала