Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

استعفای بارتومئو، پایان دوران تیره‌ و تار بارسلونا

© REUTERS / Albert GeaBarcelona's President Josep Maria Bartomeu
Barcelona's President Josep Maria Bartomeu - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دو روز پیش بود که جوزپ بارتومئو از سمت ریاست باشگاه بارسلونا استعفا کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جوسپ ماریا بارتومئو مدیر محبوبی نبود. مهم‌ترین دلیل محبوب نبودن او هم به اختلاف لیونل مسی با او برمی‌گشت. اینکه هیچ رابطه صمیمانه‌ای بین مسی و بارتومئو وجود نداشت را تقریباً همه اهالی فوتبال در جهان می‌دانند.

Xosep Bartomeu - Barselona FK-nın prezidenti  - اسپوتنیک افغانستان
رسمی؛ بارتومئو از ریاست باشگاه بارسلونا استعفأ داد + عکس

سال گذشته همین مواقع بود که ستاره آرژانتینی هم از دست بارتومئو و هم از مدیر وزشی تیم، اریک آبیدال، عصبانی شد چراکه آنها وانمود کردند که مسی به دنبال قراردادی مادام‌العمر با شرایطی عجیب و غریب است، که این شایعه به شدت مسی را ناراحت کرد.

بردن ششمین توپ طلا در پاریس، باعث شد اوضاع برای مدتی آرام شود و تنش‌ها کاهش پیدا کند اما در طول سال 2020 اوضاع بدتر شد. دلیل اصلی‌اش هم برمی‌گشت به ماجرای شرکتی به نام I3 Ventures که شرکتی فعال در زمینه شبکه‌های اجتماعی است و گفته شد به این شرکت پولی پرداخت شده است تا با پست‌های خود، اعتبار و شهرت مسی و همسرش را در شبکه‌های اجتماعی خراب کنند، ضمن اینکه نتایج ضعیف بارسا در بازی‌ها و همچنین اخراج ارنستو والورده نیز این اختلاف را بیشتر کرد.

آمدن کیکه ستین به عنوان مربی بارسا، اوضاع را بدتر کرد و بعد از شکست تحقیرآمیز2 - 8 مقابل بایرن‌مونیخ در لیگ قهرمانان هم، رونالد کومان جانشین او شد که او هم در ابتدا نتوانست رابطه خوبی با مسی برقرار کند. همه این مسائل باعث شد مسی تصمیم به جدایی از بارسلونا بگیرد اما بارتومئو جلوی او را با تهدید به شکایت علیه او گرفت و در واقع مسی را به زور در بارسا نگه داشت و مسی هم برای اینکه دوست نداشت باشگاه محبوبش را به دادگاه بکشاند کوتاه آمد تا یک سال آخر قراردادش را هم در نوکمپ بگذراند اما بارتومئو را در مصاحبه‌های مختلف خود به شدت مورد انتقاد قرار داد.

Аргентинский нападающий «Интер» Лаутаро Мартинес  во время футбольного матча «Интер» - «Фиорентина» (20 января 2020). Милан - اسپوتنیک افغانستان
جدایی بارتومئو سرآغاز اولین پرونده داغ در نیوکمپ؟

حالا با استعفای عجیب بارتومئو که تا همین چند روز پیش خیلی راسخ می‌گفت دلیلی برای استعفا نمی‌بیند، احتمال ماندن مسی 33 ساله در بارسلونا و تمدید قراردادش با این باشگاه وجود دارد. از ویکتور فونت به عنوان جانشین احتمالی بارتومئو نام برده می‌شود. او که باید در انتخابات رأی بیاورد تا به عنوان رئیس باشگاه انتخاب شود، در وعده‌های انتخاباتی خود از نگه داشتن مسی و همچنین آوردن ژاوی ارناندس به عنوان سرمربی بارسلونا گفته است. این اتفاقی یعنی موقعیت رونالد کومان در سمت سرمربی تیم نیز کاملاً در خطر است.

طی سه ماه آینده انتخابات برای تعیین جانشین بارتومئو برگزار خواهد شد و در این مدت یک هیئت‌رئیسه موقت، اداره امور را در دست خواهد گرفت. شش سال حضور بارتومئو در بارسلونا همراه بود با افت شدید عملکرد تیم، چه از نظر نتیجه‌گیری و از نظر کیفیت بازی و شکست مقابل بایرن‌مونیخ شاید تیر خلاصی بود بر این دوران دوست نداشتنی از تاریخ بارسا.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала