جنگ در هلمند/ درگیری ها به حوزه سوم شهر لشکرگاه رسید

© facebook Helmand Province Media Officeبیجا شدن ۵۱۰۰ خانواده تا سومین روز جنگ هلمند 
بیجا شدن ۵۱۰۰ خانواده تا سومین روز جنگ هلمند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از حمله گسترده طالبان بالای شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند، مقام‌های ارشد امنیتی و دفاعی بار دیگر به این ولایت سفر کردند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، با گذشت بیشتر از ده روز از درگیری در ولایت هلمند، هنوز هم حوزۀ چهارم امنیتی شهر لشکرگاه، مرکز این ولایت در تصرف طالبان است و خط نخست نبرد تا نزدیکی‌های حوزه سوم رسیده‌است. 

به گفته مقام های امنیتی، نبردها میان نیروهای دولتی و طالبان در حومه‌های لشکرگاه ادامه دارند.

وزارت امور داخله گفته که سترپاسوال عبدالصبور قانع معین ارشد امور امنیتی وزارت امورداخله و سترجنرال محمد یاسین ضیأ لوی درستیز قوای مسلح کشور روز یکشنبه به ولایت هلمند سفر کردند.

درگیری‌ها در هلمند؛ در یک هفته گذشته 300 طالب کشته شده‌اند - اسپوتنیک افغانستان
درگیری‌ها در هلمند؛ در یک هفته گذشته 300 طالب کشته شده‌اند

در خط نخست نبرد در روستای بولان حوزه سوم؛ نیروهای دولتی می‌گویند که طالبان در حدود ده روز پیش حوزۀ چهارم شهر را تصرف کرده‌اند و اکنون خط نخست نبرد تا نزدیکی‌های حوزه سوم رسیده‌است.

 بربنیاد آمارهای نهادهای امنیتی، در نبردهای ده روز اخیر، بیش از 300 جنگجوی طالب، در حدود 30 نیروی دولتی و 10غیر نظامی کشته و زخمی شدند.

نیروهای دولتی در بخش‌های از هلمند عملیات واپس‌‎گیری را آغاز کرده‎اند، اما به‌دلیل جلوگیری از تلفات به غیرنظامیان، این عملیات به کندی به پیش می‌رود. 

 نیروهای خارجی نیز بخش‌های از مناطق زیر حاکمیت طالبان را در پشتیبانی از نیروهای افعان آماج قرار داده‎اند؛ اما طالبان آنرا خلاف توافقنامۀ امریکا و این گروه که در ماه فبروری امضاد شد، گفته‌اند.

در جنگ‌های اخیر هلمند، صدها خانواده نیز مجبور به ترک خانه‌های شان شده‌اند؛ اما همه از طرف‌های درگیر جنگ می‌خواهند تا خشونت‌ها را متوقف سازند و برای رسیدن به صلح کار کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала