Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

چشم تافی‌ها به ساق‌های خامس در دربی مرسی‌ساید

© Sputnik / Мария Плотникова /  مراجعه به بانک تصاویر خامس رودریگز
خامس رودریگز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیم فوتبال اورتون برای پایان دادن به 10 سال شکست در دربی مقابل لیورپول می‌خواهد با به خامس رودریگز پایان دهد.

به گزارش اسپوتنیک؛ خامس رودریگز یکی از نژادهای کمیاب با شماره 10 مُدرن شنبه در دربی مرسی‌ساید در ترکیب کارلو آنچلوتی بازی خواهد کرد.

انتقال خامس به اورتون نظرات قطبی طرفداران و صاحب نظران را جلب کرد، به نظر می‌رسید که قرارداد او یا قرار است یک استاد استروک باشد یا یک گران قیمت.

بسیاری اظهار داشتند که اگرچه بدون شک از استعداد خوبی برخوردار بود اما ویژگی‌های خامس از یک دوره گذشته بود که تیم‌هایی در حدود 10 نفر ساخته می‌شدند که تنها کار واقعی آنها ایجاد موقعیت و گلزنی بود.

تصور عمومی این بود که اورتون در معرفی بازیکنی که کار کمی در زمین با توپ انجام می‌دهد خود را در معرض آسیب تیم‌های دیگر قرار می‌دهد.

حتی خود خامس تشخیص می‌دهد که او از نژادهای در حال مرگ است و اخیراً در پادکست Locker Room گفته است: "همه 4-4-2 یا 4-3-3 بازی می‌کنند به سختی اکنون هیچ بچه‌ای نمی‌خواهد شماره 10 شود زیرا اکنون این 10 ها توسط مدیران کنار گذاشته می‌شوند چون آنها فقط بازیکنان سرعتی می‌خواهند که مهارت‌های تک به تک داشته باشند، بتوانند بدوند، از وسط بازی کنند در حالی‌که 15 یا 20 سال پیش همه می‌خواستند شماره 10 باشند."

این یک واقعیت بزرگ است که خامس زیاد دونده نیست او هرگز به اندازه شخصی مثل کوین دی بروین زمین را پوشش نخواهد داد اما این نکته است که او هرگز از این نوع بازیکنان نبوده، بگذارید با نقاط قوت خود بازی کند و پیشرفت کند.

اگر کسی می‌دانست چگونه بهترین نتیجه را از او بگیرد این سرمربی سابق رئال مادرید کارلو آنچلوتی بود و مریب ایتالیایی خامس را به طور ماهرانه استخدام کرده، همانطور که ما قبل از دربی مرسی ساید شنبه بررسی می‌کنیم.

 

پیوند خامس - آنچلوتی کلید موفقیت است

در حالی که خامس مطمئناً مانند شماره 10 سنتی اورتون عمل می‌کند او با چرخش منحصر به فرد خود در این نقش بازی نموده، راهی که به طور منظم شاهد پیشرفت او و خوان فرناندو کوینترو در کنار یکدیگر در سطح بین المللی کُلمبیا هستیم.

به طور معمول می‌توان انتظار داشت که بازیکنی با چنین نقشی بیشتر فضاهای مرکزی را اشغال کند، با این حال خامس در ابتدا از سمت راست عمل می‌کند و به او اجازه می‌دهد تا پای چپ خود را برش دهد.

این یک منطقه بسیار بیشتر برای او ایجاد می‌کند تا آسیب برساند زیرا او می‌تواند در مرکز دریبل بزند، یک پاس مورب به سمت چپ بازی کند یا به دنبال یک توپ معکوس برای یک موقعیت پیشرفته در سمت راست باشد.

نه تنها در این منطقه سطح زمین برای او کمتر شلوغ است بلکه اگر او در یک نقش کاملاً مرکزی مستقر باشد داشتن چنین دامنه‌ای از مسیرهای عبور بدون نیاز به چرخش بعید به نظر می‌رسد.

این توضیح می‌دهد که چرا لوکاس دینیه دومین دریافت کننده پاس (23) از خامس در تیم اورتون علی‌رغم کار در جناح دیگر است زیرا دفاع چپ یکی از بهترین سازندگان لیگ برتر است.

خامس این را می‌داند و به طور مرتب از جناح مقابل به بازیکن فرانسوی نگاه می‌کند - آنها بزرگترین منابع شانس اورتون در این مدت هستند (12 برای خامس، 8 برای دیگو). به همین ترتیب ستاره سابق مادرید ریچارلیسون مهاجم چپگ‌را را برای شانس بیشتر (پنج موقعیت) بیشتر از دیگران دارد.

اما فاکتور اصلی دیگری که آنچلوتی باید در نظر داشته باشد همانطور که قبلاً نیز برجسته شد این است که خامس مبلغ هنگفتی را هنگامی که تافی‌ها در اختیار نداشته باشند ارائه نمی‌دهد.

آنچلوتی خامس را با بازیکنان سخت کوش و پویا محاصره می‌کند. آلان به اندازه هر هافبک حاضر در لیگ سرسخت است، در حالی‌که عبدالله دوکوره به عنوان یک مبارز جعبه به جعبه گزینه خوبی است و سیموس کُلمن در دفاع راست خستگی ناپذیر است.

با همکاری دوکوره و کُلمن در نزدیکی خامس میزهای برتر آنچلوتی اغلب در جناح راست بار اضافی ایجاد می‌کنند و همانطور که بیشتر مدافعان را به سمت خود جذب می‌کند آن وقت است که می‌توان در سمت چپ شکاف‌هایی برای دینیه ایجاد کرد.

 

شناسایی ضعف

همانطور که هواداران اورتون نمی‌خواهند اعتراف کنند، مطمئناً شباهت‌هایی بین نحوه حمله آنها و لیورپول وجود دارد - مدافعان دفاع راست سرخ‌ها کلید مرحله حمله بازی آنها هستند، در حالی که قطع محمد صلاح از جناح چپ یک امر حیاتی است جز کامپوننت از نظر ایجاد فرصت. با این حساب، دیدن اینکه چگونه آنها نقاط قوت یکدیگر را خنثی می‌کنند جذاب خواهد بود اما بدون شک متوقف کردن خامس برای سرخ‌ها بسیار کمک خواهد کرد.

ستاره کلمبیایی سه گل (مشترک چهارم بالاترین لیگ) و دو پاس گل (مشترک سوم بالاترین لیگ) به نام خود دارد در حالی که فقط صلاح، دی بروین (هر دو 14) و سون هیونگ مین (13) تولید کرده‌اند و کلیدی‌تر از او پاس می‌دهند.

از بین 12 فُرصتی که توسط رودریگز خلق شده چهار مورد توسط Opta به عنوان "شانس بزرگ" طبقه بندی شده‌اند بعد از هری کین (شش موقعیت). اما او فقط در پایان حرکات حمله‌ای دخیل نیست همانطور که داده‌های توالی برجسته شده است. او در شش سکانس مختلف پایان دادن به هدف نقش ایفا کرده است. رقمی که فقط چهار نفر دیگر از آن شکایت کردند در حالی‌که خامس دو تای آنها را شروع کرد. اولی واتکینز (سه) بازیکن انفرادی است که در اینجا تعداد بهتری دارد.

جایی که لیورپول نیاز به توجه ویژه دارد با توجه به خط بالای خود، فاصله متوسط ​​از گلی که سکانس‌های بازی آزاد آنها 49.2 متر است به این معنی که آنها با خط دفاعی بالاتر از هر کس دیگری در این بخش بازی می‌کنند - این استون ویلا در تحقیر 7-2 ​​قبل از وقفه بازی‌های ملی مورد استفاده قرار گرفت و خامس مطمئناً هوشیار خواهد بود

قلمرو ثبت نشده ... تقریباً

اهمیت خامس برای اورتون با نفوذ صلاح در لیورپول قابل مقایسه است - در تمام مسابقات سازنده تافی‌ها سه موقعیت بیشتر (17) از رقیب خود ایجاد کرده است، در یک گل دیگر (شش گل) درگیر بوده و همین تعداد پاس را به ثمر رسانده است. اما جایی که رویکردهای مختلف آنها برجسته می‌شود با صلاح 47 و خامس 10 ساله لمس کل آنها در منطقه است.

آنجاست که دیگران وارد می‌شوند

دومینیک کالورت-لوین و ریچارلیسون ممکن است شهرت مشابه همتایان خود در لیورپول در سادیو مانه و روبرتو فیرمینو را نداشته باشند اما بدون شک زوج اورتون هر دو فصل را به طرز شورانگیزی آغاز کرده‌اند.

بنابراین اگرچه بدون شک خامس مهم است اورتون دارای چندین سلاح است که می‌تواند به حریف آسیب برساند.

بازی شنبه دقیقاً 10 سال از آخرین بُرد اورتون در لیگ برتر مقابل رقیب سرسخت و بزرگ خواهد گذشت. اگرچه پیروزی بر سرخ پوشان تقریباً ممکن است برای تافی‌ها مانند یک منطقه ثبت نشده احساس شود اما خامس در حال نقشه کشیدن مسیر خود است ولی باید فکر کرد که آنها هرگز فرصت بهتری برای غرق کردن تیم لیورپول که نقاط ضعف آنها قبلاً آشکار شده است، نداشته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала