Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

بازی‌های دوستانه ملی؛ برد پرگل ایتالیا و فرانسه در شب تساوی آلمان، اسپانیا و پرتگال

© Sputnik / Нина Зотина /  مراجعه به بانک تصاویر رونالدو Russia World Cup Portugal - Spain
رونالدو Russia World Cup Portugal - Spain - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اولین دور از بازی‌های تیم‌های مطرح فوتبال اروپا در هفته بازی‌های ملی با پیروزی ایتالیا و فرانسه و تساوی تیم‌های اسپانیا، پرتگال و آلمان همراه بود.

به گزارش اسپوتنیک، در چارچوب بازی‌های دوستانه ملی فوتبال، شب گذشته چندین دیدار در نقاط مختلف اروپا برگزار شد که در مهمترین آنها تیم‌‌های فوتبال ایتالیا، فرانسه، آلمان، اسپانیا و پرتگال به میدان رفتند تا خود را برای دور بعدی بازی‌‌های لیگ ملت‌های اروپا آماده کنند.

در یکی از جذاب‌ترین این بازی‌ها در راین‌انرژی اشتادیون شهر کلن، تیم ملی فوتبال آلمان میزبان تیم ملی ترکیه بود که این بازی با تساوی 3 - 3 خاتمه یافت. یولیان دراکسلر در دقیقه 45، فلوریان نیوهاوس در دقیقه 58 و والداشمیت در دقیقه 81 برای ‌جرمن‌ها گلزنی کردند و اوزان توفان در دقیقه 50، افجان کاراکا در دقیقه 67 و کنان کارامان در دقیقه 90 گل‌های ترکیه را به ثمر رساندند.

در دیگر بازی که در ورزشگاه آرتمیو فرانکی شهر فلورانس ایتالیا برگزار شد، تیم ملی کشور میزبان میهمان خود تیم مولداوی را با نتیجه 6 بر صفر در هم کوبید. برایان کریستانته در دقیقه 18، فرانچسکو کاپوتو در دقیقه 23، استفان الشعراوی دو بار در دقایق 30 و 45، وئاچسلاف پوسماچ در دقیقه 37 (گل به خودی) و دومنیکو براردی در دقیقه 72 گل‌های تیم تحت هدایت روبرتو مانچینی را به ثمر رساندند.

 فرانچسکو کاپوتو مهاجم ساسولو با گلی که در این بازی زد به مسن‌ترین بازیکنی تبدیل شد که در اولین بازی خود برای تیم ملی ایتالیا گلزنی کرده است. او 33 سال و 62 روز سن دارد.

همزمان با این بازی تیم ملی هالند در شهر آمستردام میزبان تیم ملی مکزیک بود و با یک گل مغلوب میهمان خود شد. تنها گل این بازی را رائول خیمنس در دقیقه 60 از روی نقطه پنالتی زد. این اولین بازی هلندی‌ها با هدایت سرمربی جدیدشان فرانک دی‌بوئر بود، کسی که جانشین رونالد کومان سرمربی جدید بارسلونا شده است.

یکی دیگر از بازی‌های مهم چهارشنبه شب مصاف دو همسایه شبه جزیره ایبرا یعنی تیم‌های ملی اسپانیا و پرتگال در استادیوم ژوزه آلاولاده شهر لیسبون بود که این بازی با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

برخلاف این بازی اما مصاف تیم ملی فرانسه و اوکراین در ورزشگاه استادوفرانس شهر پاریس پرگل بود و قهرمان جام جهانی 2018 توانست میهمان خود را با نتیجه 7 بر یک شکست دهد.

ادواردو کاماوینگا در دقیقه 9، اولیویه ژیرو در دقایق 24 و 34، وینالی میوکولنکو در دقیقه 39 گل به خودی، کورنتین تولیسو در دقیقه 65، کیلیان امباپه در دقیقه 82 و آنتوان گریزمان در دقیقه 89 گل‌های فرانسه دیدیه دشان را به ثمر رساندند و ویکتور سیگانوف در دقیقه 53 تنها گل اوکراین را زد.

در سایر بازی‌ها نتایج زیر رقم خورد:

دانمارک 4 - جزایر فارو صفر

اتریش 2 - یونان یک

لهستان 5 - فنلاند یک

سوئیس یک - کرواسی 2

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала