ابراز نگرانی عمیق امریکا از طرح ترکیه برای آزمایش اس-400

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر ابراز نگرانی عمیق امریکا از طرح ترکیه برای آزمایش اس-400
ابراز نگرانی عمیق امریکا از طرح ترکیه برای آزمایش اس-400  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه امریکا نسبت به گزارش‌ها درباره آماده سازی ترکیه برای انجام آزمایش سیستم‌های دفاع راکتی اس-400 روسیه ابراز نگرانی عمیق کرد.

به گزارش اسپوتنیک، یک سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا روز گذشته -سه‌شنبه- گفت که امریکا از گزارش‌ها درباره اقدامات ترکیه برای انجام آزمایش سیستم‌های دفاع راکتی اس-400 روسیه اطلاع داشته و همچنان مخالف سرسخت خرید این سیستم‌ها است. 

وی در ادامه افزود: «ما از گزارش‌ها درباره تلاش‌های ترکیه برای راه‌اندازی اس-400 به شدت نگران هستیم».

 آکار: ترکیه آمادۀ رفع نگرانی‌های امریکا در مورد ناسازگاری اس-400 و اف-35 است - اسپوتنیک افغانستان
آکار: ترکیه آمادۀ رفع نگرانی‌های امریکا در مورد ناسازگاری اس-400 و اف-35 است

روزنامه «ینی اکیت» ترکیه پیشتر اعلام کرد که ارتش ترکیه ممکن است به زودی آزمایش سیستم‌های دفاع راکتی اس-400 را در سواحل دریای سیاه آغاز کند. 

این روزنامه تصاویری از انتقال اجزای سیستم‌هایی اس-400 به ایالت سینوب در شمال کشور توسط ارتش را منتشر کردند.

پیش از الکساندر میخییف رئیس شرکت صادرات تسلیحات روسیه «روس آبارون اکسپورت» از امضای قرارداد میان روسیه و ترکیه برای تحویل دومین محموله اس-400 خبر داد.

از اواسط ماه جولای، خرید سیستم دفاع راکتی اس-400، باعث ایجاد بحران در روابط ترکیه و امریکا شد. واشنگتن خواستار امتناع ترکیه از معامله با روسیه و در عوض خرید سیستم‌های پاتریوت امریکایی بود. امریکا تهدید کرد اگر ترکیه از خرید اس-400 صرفنظر نکند، امکان تعویق يا لغو فروش جدیدترین جنگنده های اف-35 به این کشور و یا اعمال تحریم بر اساس قانون «مبارزه با مخالفان امریکا از طریق تحریم» موسوم به «کاتسا» وجود خواهد داشت، اما با این حال ترکیه حاضر به عقب نشینی نشد و به مذاکرات خود در خصوص محموله بیشتر اس-400 ادامه داد. دولت ترامپ هنوز تهدید خود برای اعمال تحریم علیه ترکیه را عملی نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала