اتهام جدید آذربایجان علیه ارمنستان در نبردهای قره باغ

© Photo / Press service of the Ministry of Defence of Azerbaijanباکو: به حمایت از ارمنستان شبه نظامیان از سوریه در جنگ حضور دارند
باکو: به حمایت از ارمنستان شبه نظامیان از سوریه در جنگ حضور دارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع آذربایجان تاکید دارد که در میان کشته شدگان ارمنستان شبه نظامیان ارمنی الاصل از از سوریه و کشورهای مختلف خاورمیانه حضور دارند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع آذربایجان می گوید که شبه نظامیان منتقل شده از سوریه و خاورمیانه در کنار ارمنستان در قره باغ مصروف جنگ هستند.

ارمنستان: در صورت نیاز از روسیه تسلیحات می خریم - اسپوتنیک افغانستان
ارمنستان: در صورت نیاز از روسیه تسلیحات می خریم

دگروال واقف درگاهلی سخنگوی وزارت دفاع آذربایجان در خصوص گفت: "اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد، که در میان خسارات دشمن شبه نظامیان ارمنی الاصل از سوریه و کشورهای مختلف خاورمیانه حضور دارند، هویت آنان به طور رسمی در ارمنستان ثبت نشده است. ولی دشمن این پنهان می‌کند".

در همین حال، وردان توگانیان، سفیر ارمنستان در مسکو با واکنش به موضوع اعلام کرد که شبه نظامیان منتقل شده توسط ترکیه از سوریه در حال حاضر در درگیری های قره باغ شرکت می کنند.

در اوایل روز یکشنبه (27، سپتامبر)، وزارت دفاع ملی آذربایجان اعلام کرد که نیروهای مسلح ارمنستان به شهرک‌های واقع در خط مرزی در قره باغ تیراندازی کردند. طبق داده‌ها در نتیجه تیراندازی غیرنظامیان کشته شده اند.

درگیری های میان باکو و ایروان درباره منطقه قره باغ از فوریه 1988 و از زمانی که منطقه قره ‌باغ جدایی خود را از آذربایجان اعلام کرد، آغاز شده است. در جریان درگیری‌های مسلحانه از سال 1992 تا 1994، آذربایجان کنترل منطقه قره ‌باغ و مناطق اطراف آن را از دست داد. از سال 1992 مذاکراتی برای دستیابی به راه ‌حل صلح‌آمیز درباره این درگیری تحت چارچوب گروه مینسک با ریاست مشترک روسیه، سازمان ملل و فرانسه آغاز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала