فاش شدن انگیزه مظنون اصلی حادثه تروریستی پاریس

© REUTERS / GONZALO FUENTESفاش شدن انگیزه مظنون اصلی حادثه تروریستی پاریس
فاش شدن انگیزه مظنون اصلی حادثه تروریستی پاریس  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات فرانسوی اعلام کردند مظنون اصلی حمله در نزدیکی ساختمان نشریه شارلی ابدو به انجام این حمله اعتراف کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه‌ پاریزین، از زمان شروع تحقیقات دادستانی ضد ترور فرانسه در خصوص حمله روز جمعه به دو نفر در نزدیکی ساختمان نشریه موهن شارلی ابدو در پاریس که وزیر داخله فرانسه آن را تروریستی و به‌عنوان «حمله‌ای خونین به فرانسه» یاد کرد، تاکنون هفت نفر مظنون دستگیرشده‌اند. مظنون اصلی این حادثه به انجام این حمله اعتراف کرد.

جوان پاکستانی تبار مظنون اصلی حمله در پاریس - اسپوتنیک افغانستان
جوان پاکستانی تبار مظنون اصلی حمله در پاریس

 انگیزه حمله خشم از چاپ مجدد کارتون حضرت محمد (ص) توسط مجله طنز فرانسه شارلی ابدو گفته است.

گفته شده است که علی ح. نوجوان 18 ساله پاکستانی متولد 2002 اکنون دستگیر شده است و به انجام این حمله اعتراف کرد و گفت که وی به شدت از این کارتون‌ها عصبانی شده بود. یک منبع نظامی در پاریس گفت: «وی تایید کرد که فکر می‌کرد در ساختمان چارلی ابدو است و افرادی که به آنها حمله کرده در دفتر مجله طنز کار می‌کنند». در حال حاضر بررسی ها جریان دارد که آیا علی به درخواست القاعده (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) عمل کرده است یا خیر.

در تاریخ 25 سپتمبر گزارش شد که دو مهاجم با چاقو در نزدیکی ساختمان سابق شارلی ابدو حمله کردند که در نتیجه آن، چهار نفر زخم برداشتند. پولیس فرانسه این حمله را یک اقدام تروریستی خواند.

در 12 سپتمبر، گروه تروریستی القاعده شارلی ابدو را به حمله به دلیل چاپ مجدد کارتون‌های حضرت محمد (ص) تهدید کرد. این مجله طنز فرانسه در تاریخ 2 سپتمبر سال روان، 12 کارتون که باعث حمله مسلحانه سال 2012 به محلات آن در پاریس شد، مجدداً منتشر کرد و توضیح داد که «این نقاشی ها به تاریخ تبدیل شده اند و تاریخ را نمی‌توان دوباره نوشت یا پاک کرد».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала