طرح مشترک انگلیس وبنیاد گیتس برای پیشگیری از بیماری های همه‌گیر

© Sputnik / Pavel Kononov /  مراجعه به بانک تصاویر طرح مشترک انگلیس وبنیاد گیتس برای پیشگیری از بیماری های همه‌گیر
طرح مشترک انگلیس وبنیاد گیتس برای پیشگیری از بیماری های همه‌گیر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیمی از متخصصان انگلیس به همکاری بنیاد بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت، طرحی را برای جلوگیری از بیماری های همه‌گیر ارائه نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس عصر روز گذشته (25سپتامبر) دربیانیه‌ای اعلام کرد که دانشمندان این‌کشور به همکاری بنیاد بیل و ملیندا گیتس و همچنین سازمان خیریه Wellcome Trust  بریتانیا برنامه اقدام بین المللی را برای جلوگیری از بیماری های همه گیر جدید ارائه کرده اند.

این برنامه شامل پنج نکته اساسی است که هدف آن افزایش آمادگی سازمان های بین المللی و کشورها برای  مقابله در برابرشیوع بیماری های خطرناک است.

پیش فرض این طرح ایجاد یک شبکه از مراکز در سراسر جهان برای مطالعه بیماری های عفونی حیوانی است که در طول زمان، می تواند برای انسان خطرناک است.

وظیفه این مراکز شناسایی و مطالعه میکروارگانیسم های بالقوه خطرناک قبل از وقوع جهش آنها خواهد بود.

بیل گیتس - اسپوتنیک افغانستان
بیل گیتس از ختم کرونا سخن گفت

 علاوه بر این ، توسعه ظرفیت تولید دارو و واکسن ها، ایجاد یک سیستم هشدار سریع برای شرایط بحرانی در بخش بهداشت ، گسترش چشمگیر همکاری بین المللی و تبادل اطلاعات در این زمینه پیشنهاد شده است.

این طرح همچنین کاهش تعداد موانع تجاری را پیش بینی می کند، که طبق گفته انگلیس، اکنون مقابله در برابر بیماری همه گیر ویروس کرونا را دشوار کرده است.

نویسندگان این طرح توسعه پروتکل های بین المللی برای شرایط بحرانی را پیشنهاد می کنند که زمینه های بسیاری را در بر می گیرد و به دولت های کشورهای مختلف اجازه می دهد از همان ابتدا به عنوان بخشی از یک رویکرد مشترک برای حل مشکل، سیاست های هماهنگ را اجرا کنند.

علاوه بر ای ، انگلیس قصد دارد 500 میلیون پوند به صندوق تهیه واکسن Covax کمک کند که هدف آن کمک به کشورهای فقیرتر برای دسترسی به واکسن ویروس کرونا است.

خاطرنشان می شود كه  بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس این طرح را در سخنرانی خود در75 مین نشست مجمع عمومی سازمان ملل ارائه خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала