واکنش روسیه به درخواست امریکا

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه
سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لاوروف: روسیه از درخواست امریکا برای توقف همکاری ها با ایران پیروی نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک. سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز پنجشنبه گفت، روسیه سیاست های خود را بر اساس درخواست های تهاجمی امریکا برای توقف همکاری ها با تهران، بنا نخواهد کرد.

لاوروف: روسیه از موضع سازش ناپذیری امریکا در قبال برنامه هسته ای ایران در تعجب است - اسپوتنیک افغانستان
لاوروف: روسیه از موضع سازش ناپذیری امریکا در قبال برنامه هسته ای ایران در تعجب است

لاوروف در نشست خبری با همتای ایرانی خود گفت: "بله، ما می شنویم که در واشنگتن اعلام شده کسانی که تفسیر واشنگتن از وضعیت فعلی برای بازگرداندن همه ما به لزوم از سرگیری تحریم ها علیه ایران را دنبال نکند، با اقداماتی -اقتصادی و غیره- از سوی ایالات متحده مجازات خواهد شد. روسیه به هیچ وجه سیاست خود را بر اساس در نظر گرفتن این الزامات غیرقانونی تهاجمی که هیچ اعتبار قانونی ای ندارند، بنا نخواهد کرد."

وی همچنین ابراز امیدواری کرد، سایر کشورهای که نیز با ایران همکاری می کنند ز در این زمینه موضع اصولی در پیش گیرند.

قبلاً لاوروف با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، یادآور شد: «رفتار واشنگتن به اصطلاح معروف انگلیسی شباهت دارد که می‌خواهد کیک بخورد و در عین حال آن را دست‌نخورده نگه‌دارد، آنها به‌طور رسمی از برجام خارج شده‌اند، در قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت سازمان ملل آمده است که هر اقدامی برای بازگرداندن رژیم تحریم‌ها علیه ایران، می‌تواند توسط یکی از اعضای برجام آغاز شود و ایالات متحده دیگر عضو برجام نیست و چنین حقی ندارد».

وزیر خارجه روسیه افزود: «من تعجب نخواهم کرد اگر آنها همچنان به تهدیدات خود برای تحریم همه افرادی که با ایران همکاری می‌کنند، ادامه بدهند، در حالی که این همکاری کاملاً منطبق بر رعایت دقیق مفاد قطعنامه 2231 است، ولی آمریکایی‌ها همیشه تحریم‌هایی را در سراسر جهان اعمال می‌کنند و گاهی اوقات هیچ دلیلی برای آنها وجود ندارد. همان‌طور که قبلاً هم گفته‌ام، ما می‌دانیم که فیل نمادی از حزب جمهوری‌خواه آمریکا است، ولی لطفاً به دنیا به‌چشم یک فروشگاه چینی نگاه نکنید.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала