احتمال جنایات جنگی نیروهای ترکیه در شمال سوریه

© Sputnik / Alexey Agarishev /  مراجعه به بانک تصاویر احتمال جنایات جنگی نیروهای ترکیه در شمال سوریه
 احتمال جنایات جنگی نیروهای ترکیه در شمال سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسار عالی حقوق بشر سازمان ملل: در منطقه حضور نیروهای ترکیه در شمال سوریه ممکن است، جنایات جنگی انجام شده باشد.

به گزارش اسپوتنیک، میشل باشله، کمیسار عالی حقوق بشر سازمان ملل، روز جمعه (28 سنبله)،  گفت که گروه های مسلح در شمال سوریه در منطقه ای که واحدهای ارتش ترکیه مستقر هستند ، احتمال دارد که مرتکب جنایات جنگی و نقض سایر موازین حقوق بین الملل شده باشند.

کمیسار عالی سازمان ملل گفت: "وضعیت حقوق بشر در برخی مناطق در شمال، شمال غربی و شمال شرق سوریه تحت کنترل نیروهای ترکیه و گروه های مسلح مرتبط با ترکیه ناخوشایند و همراه با خشونت و جنایت است".

اسکاندر-ام - اسپوتنیک افغانستان
مداخله روسیه در درگیری های بین ترکها و سوریها

میشل باشله، تأکید کرد که شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد "تصویری نگران کننده از تخلفات جدی در ماه های اخیر" را یادداشت کرده است.

به گفته وی، در شمال سوریه "تعداد قتل ها، آدم ربایی، غصب زمین و اموال و همچنین اخراج های اجباری باشندگام محل افزایش یافته است."

در همین حال میشل باشله، از طرفین درگیردر سوریه خواست تا قوانین بین المللی را رعایت کنند.

میشل باشله گفت:"من به همه طرفهای درگیری در سوریه یادآوری می کنم که محافظت از جان غیرنظامیان در هر شرایطی از اهمیت بالایی برخوردار است. گروههای مسلح و کسانی که منطقه را تحت کنترل دارند باید به حقوق این مردم احترام بگذارند".  

وی افزود: "من همچنین از مقامات ترکیه می خواهم كه به قوانین بین المللی احترام بگذارند و به نقض حقوق بشر توسط گروه های مسلح كه عملا تحت كنترل ترکیه هستند ، خاتمه دهند".

   باشله همچنین از ترکیه خواست "فوراً تحقیقات بی طرفانه، شفاف و مستقل را در مورد، موارد شناسایی شده گزارش کند ، تا در مورد سرنوشت افرادی که توسط اعضای گروه های مسلح بازداشت و ربوده شده اند برسی شده و افرادی را که مسئول چنین جنایات شده اند، تحت محاکمه قرار دهد.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала