هند باز هم رکورد مبتلایان روزانه خود را شکست

© REUTERS / AMIT DAVEهند باز هم رکورد مبتلایان روزانه خود را شکست
هند باز هم رکورد مبتلایان روزانه خود را شکست  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هند به‌عنوان دومین کشور درگیر با کرونا در جهان طی 24 ساعت گذشته بیش از 97.8 هزار نفر ابتلای جدید ثبت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت هند بامداد امروز پنجشنبه (17 سپتمبر) اعلام کرد که در یک شبانه روز گذشته بیش از 97 هزار و 800 مورد جدید ابتلا به کووید-19، بیماری ناشی از کرونا جدید، در این کشور ثبت شده است. این بالاترین ابتلای روزانه از آغاز شیوع ویروس کرونا در هند است.

 خریداری صد میلیون دوز واکسن روسی علیه کووید-19 توسط هند  - اسپوتنیک افغانستان
خریداری صد میلیون دوز واکسن روسی علیه کووید-19 توسط هند

هند از لحاظ تعداد مبتلایان به کووید-19 در رده دوم جهان قرار دارد. براساس گزارش وزارت صحت هند شمار مبتلایان به کرونا در کشور به بیش از 5.11 میلیون نفر رسیده است.

این وزارتخانه می‌گوید که در سراسر کشور یک میلیون نفر تحت تداوی قرار دارند. شمار بهبودیافتگان در کشور به 4 میلیون نفر رسیده است.

همچنان در 24 ساعت گذشته، یک هزار و 132 نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. شمار جان باختگان ناشی از کرونا در هند از 83 هزار نفر گذشته است.

در تاریخ 31 دسمبر سال 2019 ، مقامات چینی به سازمان جهانی صحت از شیوع ذات الریه ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (ولایت هوبی) اطلاع دادند. کارشناسان دریافتند که عامل ایجاد کننده این بیماری ویروس جدید کرونا است، بعداً این بیماری رسماً کووید-19 نامگذاری شد.

سازمان جهانی صحت در تاریخ 11 ماه مارچ سال روان اعلام کرد که کووید-19 به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل شده است. طبق آخرین داده‌های این سازمان، در سراسر جهان بیش از 29.1 میلیون نفر به کرونا مبتلا شده اند و کرونا جان بیش از 926 هزار نفر را گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала