دومین واکسن روسی ضد کرونا نشان داده شد

© Sputnik / Rospotrebnadzor  /  مراجعه به بانک تصاویر دومین واکسن روسی ضد کرونا نشان داده شد
دومین واکسن روسی ضد کرونا نشان داده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت توسعه دهنده دومین واکسن کرونای ساخت روسیه برای اولین بار تصاویری از واکسن جدید را نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، مرکز تحقیقات ویروس شناسی و بیوتکنولوژی "وکتور" برای اولین بار عکس هایی از دومین واکسن روسی ضد ویروس کرونا با نام "EpiVacCorona" را نشان داد.

دفتر مطبوعاتی سازمان حقوق امور مصرف کنندگان روسیه اعلام کرد  دومین واکسن کرونای ساخت این‌کشور طوری که از نام آن معلوم است "اصل فعال" واکسن اپی توپ- آنالوگ های مصنوعی پروتئینی است که از طریق آنها سیستم ایمنی بدن ذرات ویروسی را تشخیص می دهد.

Photo production of the Russian Sputnik V vaccine - اسپوتنیک افغانستان
آزمایش موفقیت آمیز واکسن روسی کرونا بر روی افراد مسن

پیشتر دفتر مطبوعاتی سازمان حقوق امور مصرف کنندگان روسیه اعلام کرد: همه داوطلبانی که در آزمایش واکسن ضد کرونای مرکز «ویکتور» شرکت کرده بودند، در بدن خود آنتی بادی های این ویروس را تولید کرده اند.

 دفتر مطبوعاتی سازمان حقوق امور مصرف کنندگان روسیه گفته است:موادی که می توانند باعث ایجاد وضعیت ایمنی در بدن شوند از ترکیب واکسن حذف شدند ، به عنوان مثال ، افزایش وابستگی به آنتی بادی ها  در برابر عفونت های ویروسی در افرادی که قبلاً واکسن شده بودند.

 این مرکز پیشتر نیز اعلام کرده بود که همه شرکت کنندگان در مرحله اول آزمایش های بالینی واکسن مرکز ویکتور علیه کووید- 19 دو بار واکسینه و از بیمارستان مرخض شدند و حالشان خوب است و وضعیت جسمی مناسبی دارند.

اواخر ماه آگست ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از ثبت دومین واکسن کرونا ساخت کشورش خبر داد و بیان داشت که  تمامی مراحل ثبت واکسن به شکل قانونی طی شده است.

وی با بیان اینکه واکسن دوم قرار است با واکسن اول رقابت کند، اظهار داشت: از مردم و کادر درمانی تشکر می کنم که با حفظ نظم و رعایت مقررات بهداشتی باعث شدند  روسیه یکی از کشورهایی باشد که کمترین جانباخته را در خصوص کرونا داشته باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала