یک موتر معترضان سیاه‌پوست در امریکا را زیر گرفت

© AFP 2023 / Laura Buckmanیک موتر معترضان سیاه‌پوست در امریکا را زیر گرفت
یک موتر معترضان سیاه‌پوست در امریکا را زیر گرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یکی از هوادان رئیس جمهور ایالات متحده امریکا معترضین سیاه‌پوست را با موتر زیر گرفت، که در نتیجه 3 تن زخمی شدند.

به گزارش اسپوتنیک، منابع در ایالات متحده امریکا اعلام کرده اند یک موتر «فورد» شماری از معترضان سیاه‌پوست را در منطقه تایمز اسکوئر شهر نیویارک زیر گرفت که در نتیجه 3 تن آسیب دیده اند.

بی گناهی یک مرد سیاه پوست پس از 44 سال زندان در امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
بی گناهی یک مرد سیاه پوست پس از 44 سال زندان در امریکا 

در این اعتراضات حدود 300 نفر اشتراک کرده بودند، آنها با ساختن حلقه از بایسکل‌ها خواستند ترافیک را مسدود کنند. اعتراضات در امریکا پس از آن است که یک شهروند امریکایی سیاه‌پوست توسط پولیس در این کشور به قتل رسید و معترضین خواستار "عدالت نژادی" شدند.
پولیس نیویارک گفته است که راننده این موتر یکی از حامیان دونالد ترامپ بوده است. مقامات اجرای قانون اعلام کرده اند که آنها در حال بررسی تمام شرایط حادثه هستند.
در امریکا سیاه پوست کشی یک امری اعتیادآور میان اعضای پولیس تبدیل شده حال آنکه از اواخر ماه می، اکثر شهرهای این کشور صحنه حضور معترضانی است که در واکنش به قتل «جورج فلوید» سیاه‌پوست به خیابان‌ها می‌آیند. از سوی دیگر، تکرار اقدامات مشابه از سوی پولیس که بدون هیچ شرمساری انجام می‌شود به آتش این اعتراضات دامن می‌زند.
پیش از این نیز، دونالد ترامپ از تد ویلر شهردار پورتلند خواست تا در برابر معترضان از گارد ملی بخواهد او همچنان اقدامات آنان را محکوم کرد.
اعتراضات و ناآرامی‌ها در شهر پورتلند به مدت سه ماه است که ادامه دارد. این اعتراضات در چندین شهر ایالات متحده امریکا پس از مرگ جورج فلوید افریقایی تبار به دست سرباز پولیس در مینیاپولیس آغاز شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала