جشن عیاشی 50 میلیون دالری شاهزاده سعودی افشا شد

© AP Photo / Saudi Press Agency جشن عیاشی 50 میلیون دالری شاهزاده سعودی افشا شد
 جشن عیاشی 50 میلیون دالری شاهزاده سعودی افشا شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه نیویورک پست از جشن‌های شبانه ولیعهد عربستان در جزیره مالدیو آن هم با صرف میلیون‌ها دالر پرده برداشت.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از New York Post دو نویسنده آمریکایی در کتابی راجع به زندگی ولیعهد سعودی، از یک جشن یک ماهه وی در جزیره‌‌ای به نام «ویلا» در مالدیو پرده برداشتند که مملوء از فساد و عیاشی بوده است.

 بردلی هوب و جاستین چک، در کتابی با عنوان «نفت و خون: محمد بن سلمان به دنبال قدرت جهانی است» نوشته‌اند که در سال 2015 هنگامی که پدرش به تخت پادشاهی نشست، ترتیب جشن 50 میلیون دالری در جزیره‌ای در مالدیو را داد.

محمد بن سلمان - اسپوتنیک افغانستان
نقشه بن سلمان برای تصاحب ثروت پسران عمو‌هایش

روزنامه نیویورک پست با انتشار بخش‌هایی از این کتاب، به جشن مورد نظر پرداخته و نوشته است که این جشن به مدت یک ماه به طول انجامید و 150 زن  برای اشتراک در آن وارد این جزیره شده‌ بودند و مراسم از شب تا صبح برپا بوده و دهها نفر بعنوان میهمان از کشورهای خاورمیانه نیز حضور داشتند.

برای حفظ محرمانه بودن جشن و این سفر، کارمندان مجاز نبودند تلفن‌های هوشمند خود را به این جزیره بیاورند و فقط موبایل نوکیا 3310 برای برقراری تماس مجاز بود آورده شود. حتی دو تن از کارمندان از این سفر محروم شدند زیرا این شروط را نقض کرده بودند. از برخی کارمندان خواسته شد از مدلینگ‌ها هنگام ورود به جزیره استقبال کنند و هنگامی که آنها به اسکله جزیره رسیدند هر یک با یک موتر کوچک مخصوص بازی گلف به یک کلینیک پزشکی منتقل شدند تا اطمینان حاصل شود که بیماری جنسی ندارند.

بن سلمان برای سرگرمی از اشخاص مشهور در موسیقی مانند دی جی افروجک، سای، خواننده رپ از کوریای جنوبی را دعوت کرده بود. قرار بود جنیفر لوپز و شکیرا هم برنامه اجرا کنند.

بن سلمان که در آن زمان 29 سال داشت، وزیر دفاع و جانشین ولی عهد بود.

در این جشن همچنین دستگاهی برای تولید برف مصنوعی خریداری شده بود و حقوق هر کارگر 5 هزار دالر بعلاوه انعام‌های گرانقیمت بود.

به گفته این نویسندگان آمریکایی، بن سلمان این هزینه‌ها را به منظور جلوگیری از رسانه‌ای شدن این جشن صرف می‌کرد. او دوست نداشت جزئیات خوشگذرانی او به رسانه‌ها درز پیدا کند. به منظور محرمانه نگهداشتن این جشن، کارمندان و کارگران مسئول جشن، مجاز به آوردن تلفن همراه به جزیره ویلا نبودند.

ولیعهد جوان عربستان به خوشگذرانی و صرف هزینه‌های هنگفت در راستای عیاشی خود شهره است. این درحالی است که بن سلمان از زمان رسیدن به ولیعهدی بسیاری از شاهزاده‌های سعودی را به اتهام فساد مالی راهی زندان و حصر‌های خانگی کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала