بریتانیا خواستار پایان فوری جنگ در افغانستان شد

© تویتر سفارت بریتانیا کابل بریتانیا خواستار پایان فوری جنگ در افغانستان شد
بریتانیا خواستار پایان فوری جنگ در افغانستان شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بریتانیا خشونت‌های روان در افغانستان را محکوم و خواستار پایان فوری جنگ شد.
آمادگی ناروی برای میزبانی از گفت و گوهای صلح افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی ناروی برای میزبانی از گفت و گوهای صلح افغانستان

به گزارش اسپوتنیک، سفارت بریتانیا در کابل با محکوم کردن ادامه خشونت ها و حملات هدفمند در کابل و سراسر کشور نوشته است، که همه طرف ها باید به یک راه حل سیاسی متعهد شوند و گفت و گوهای میان افغانستانی را آغاز کنند.

این سفارت نوشته است، که مرتکبان این خشونت اهداف خود را از طریق ایجاد وحشت دنبال میکنند که آنان «باید بخاطر کارهای شان محاکمه شوند».

بریتانیا گفته است: "رهبران و مردم افغانستان تمایل خود به صلح و استفاده از حقوق كامل خود از جمله حق اساسی زندگی در فضای امن و محفوظ را نشان داده اند".

انگلیس با قدردانی از رشادت های مردم افغانستان در دفاع و حمایت از ارزش های کشور در جستجوی صلح، اعلام کرد که در امر مبارزه با هراس افگنی و جستجوی توافق سیاسی و مذاکره با طالبان در کنار افغانستان خواهد ماند.

در این اعلامیه آمده است: "فرصت تاریخی برای خاتمه بخشیدن به جنگ از طریق یک راه حل مذاکره شده با طالبان وجود دارد".

سفارت بریتانیا افزوده است: "برای تحقق آن، خشونت ها باید متوقف شود. کشتار هدفمند غیرنظامیان متوقف شود و همه طرف ها به یک راه حل مذاکره شده و صلح متعهد باشد تا گفتگوهای میان افغان‌ها بدن تاخیر بیشتر آغاز شود".

یادآوری می کنیم، که این اظهارات بریتانیا پس از یک رشته حملات مرگبار در برابر نیروهای امنیتی افغانستان و حملات هدفمند علیه شخصیت های برجسته کشور صورت گرفته است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала