اخراج چندین ديپلمات جمهوری اسلواکی از روسيه

© AP Photo / Dmitry Lovetsky اخراج چندین ديپلمات جمهوری اسلواکی از روسيه
  اخراج چندین ديپلمات جمهوری اسلواکی از روسيه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه اعلام كرد، ه در پاسخ به اخراج سه تن از ديپلمات هاي خود، تصميم گرفته شد تا سه كارمند سفارت اسلواكی را در مسكو اخراج شوند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو در واکنش به اخراج سه دیپلمات خود از اسلواکی تصمیم به اخراج سه دیپلمات سفارت اسلواکی در مسکو گرفته است.

همکاری روسیه با افغانستان به نفع غرب نیست - اسپوتنیک افغانستان
پاسخ بالمثل روسیه به اخراج دیپلمات این‌ کشور از اتریش

مسکو ضمن "بی اساس" خواندن اقدام اسلواکی، اعتراض شدید خود را به سفیر این کشور در روسیه اعلام کرد.

در وب سایت وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص آمده است: در تاریخ 31 آگست، سفیر جمهوری اسلواکی در روسیه به وزارت امور خارجه روسیه احضار شد و اعتراض شدید (مسکو) در رابطه با اخراج بی اساس سه کارمند دیپلماتیک سفارت روسیه در اسلواکی در آگوست سال جاری به او ابلاغ شد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: ما این اقدام غیر دوستانه براتیسلاوا را مغایر با روند توسعه سازنده روابط بین کشورها می دانیم.

در ادامه آمده است: به سفیر(اسلواکی) اعلام شد که طرف روسی براساس اصل متقابل تصمیم به اخراج سه کارمند دیپلماتیک سفارت اسلواکی در مسکو از روسیه گرفته است.

پیش از این، وزارت امور خارجه اسلواکی اعلام کرده بود که سه دیپلمات روسیه به دلیل اقدامات خلاف قانون و مغایر با اصول کنوانسیون مناسبات دیپلماتیک از این کشور اخراج می شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала