پس از کرزی، ربانی نیز عضویت در شورای مصالحه را رد کرد

© AFP 2023پس از کرزی، ربانی نیز عضویت در شورای مصالحه را رد کرد
پس از کرزی، ربانی نیز عضویت در شورای مصالحه را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صلاحالدین ربانی، رئیس حزب جمعیت اسلامی افغانستان با نشر یک خبرنامه، عضویت وی در شورای عالی مصالحه ملی را رد نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، صلاح‌الدین ربانی، رئيس حزب جمعیت اسلامی افغانستان با نشر خبرنامه در صفحه فیسبوک نوشته است: "جمعیت اسلامی افغانستان صلح عادلانه و پایدار را نیاز حیاتی کنونی این کشور دانسته و تنها راه نجات کنونی افغانستان را در گفتگو و مذاکره برای صلح میبیند. این حزب در گذشته رهبر جهاد ‌و مقاومت و شهید صلح استاد برهان الدین ربانی را در راه صلح عادلانه و پایدار قربانی داده و در آینده نیز حاضر به هرگونه فداکاری در این راستا می باشد".

حامد کرزی عضویت در شورای عالی مصالحه ملی را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
حامد کرزی عضویت در شورای عالی مصالحه ملی را رد کرد

در خبرنامه آمده است: "جمعیت اسلامی افغانستان در گذشته موقف خویش را به صورت واضح در مورد تلاش های کنونی برای گفتگوهای صلح، شورای عالی مصالحه و تیم مذاکره کننده بارها بیان داشته و برای حل دایمی جنگ تحمیلی چهل ساله، بر گفتگوهای ملی و چند جانبه صلح تأکید نموده است و هیئت مستقلی را نیز برای پاسداری از ارزش های جهاد ‌و مقاومت، مردم سالاری، خون شهدا و دست آوردهای سه دهه اخیر در روند گفتگو های ملی صلح، تعیین نموده است".

در پایان خبرنامه خاطر نشان شده است که "با توجه به این دیدگاه و موضعگیری های روشن گذشته، جمعیت اسلامی افغانستان اعلام میدارد که در مورد درج نام رئیس جمعیت اسلامی افغانستان در فهرست شورای عالی مصالحه با رهبری و ریاست این حزب مشورت نشده و جمعیت اسلامی در آن اشتراک نکرده و بر مواضع قبلی خویش همچنان استوار می‌باشد".

قابل ذکر است که پیش از این حامد کرزی، رئيس جمهور پیشین کشور که وی نیز توسط رئيس جمهور غنی عضو شورای عالی مصالحه ملی انتخاب شده بود، عضویت خودش را رد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала