نگرانی امریکا از پتانسیل کوچک نیروهای هسته‌ای

© Photo / David B. Gleasonنگرانی امریکا از پتانسیل کوچک نیروهای هسته‌ای
نگرانی امریکا از پتانسیل کوچک نیروهای هسته‌ای - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع امریکا گفته است که امریکا باید پتانسیل هسته‌ای خود را بلند ببرد.

به گزارش اسپوتنیک، مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا گفته است که ایالات متحده در ارتباط به رشد پتانسیل هسته‌ای چین، نیاز دارد که نیروهای هسته‌ی خود را نو سازی کند.
اسپر در این مورد در توییتر نوشت: "همانطور که چین می‌خواهد پتانسیل هستوی خود را دوبرابر کند، مدرن سازی نیروهای هستوی ما نیز ضروری است."

نقص فنی و تاخیر در ساخت بمب هسته ای جدید آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
سلاح جدید هسته ای امریکا با نقص فنی

وزیر دفاع ایالات متحده پیش از این اعلام کرده بود که امریکا باید برای مقابله با روسیه و چین در سراسر جهان آماده باشد. به گفته اسپر، برای حفظ برتری امریکا در این عرصه، مقامات کشور قصد دارند سرمایه زیادی در توسعه و تکامل فناوری نسل جدید تخصیص بدهند.
ازسوی هم اعضای کمیته امور سیاسی مجلس سنای امریکا نیز گفته بودند که ایالات متحده از لحاظ اجرای برنامه‌های مدرنیزه سازی نیروهای هسته‌‌ای، نسبت به روسیه و چین، عقب مانده است.
مقامات امریکایی نگران این مسئله هستند که روسیه و چین بطور جدی زرادخانه‌های هسته‌ای خود را گسترش داده ‌اند . البته ایالات متحده هم در تلاش است تا توان بالقوه هسته‌ای و آمادگی رزمی این نیروها را افزایش بدهد، برای اینکه این موضوع "برای امنیت ملی" امریکا بسیار اهمیت دارد. ولی واشنگتن از لحاظ به روز رسانی این نیروها، از مسکو و پکن عقب ‌تر است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала