ابراز تأسف ترامپ از استعفای نخست وزیر جاپان

© AP Photo / Evan VucciПрезидент США Дональд Трамп и премьер-министр Синдзо Абэ в Токио
Президент США Дональд Трамп и премьер-министр Синдзо Абэ в Токио - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور آمریکا تاسف عمیق خود را از تصمیم نخست وزیر جاپان برای کناره‌گیری از پست خود در پی وخامت سلامتی‌اش اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به خبر کناره گیری نخست وزیر جاپان گفت: «می‌خواهم به شینزو آبه، نخست وزیر جاپان که یک دوست بسیار خوب برای من است، احترام بگذارم. ما یک رابطه بسیار خوب داشتیم و من واقعا درباره این مساله احساس بسیار بدی دارم چون این مساله باید برای او بسیار دردناک باشد.

وی ادامه داد: او کشورش را بسیار دوست دارد و ترک سمت نخست وزیری برای او آنطور که من می‌دانم بسیار سخت است. واقعا نمی‌توانم تصور کنم. او یک آقازاده بزرگ است و من به او بسیار احترام می‌گذارم.

شینزو آبه، نخست وزیر جاپان رسما تصمیم خود را مبنی بر استعفا به دلایل شرایط سلامتش اعلام کرد.آبه روز جمعه در یک کنفرانس خبری در توکیو در تشریح دلیل استعفای خود اعلام کرد که وضعیت سلامتی اش وخیم تر شده است و از ماه گذشته احساس خستگی می کند.

او با بیان اینکه استعفا از ایجاد مشکل در شکلگیری خلاء رهبری جلوگیری می کند تصریح کرد: به دلیل بیماری اعتماد به نفسش در توانایی خدمت به جاپانی ها را از دست داده است.

آبه همچنین اعلام کرد: به دنبال درمان است اما به مراقبت طولانی مدت نیاز دارد.

این دومین بار است که آبه به دلیل مشکلات سلامتی از سمت خود کناره می گیرد او در سال 2007 نیز تنها یک سال پس از آغاز نخست وزیری به دلیل یک بیماری مربوط به التهاب روده استعفا داد.

او در سال 2012 پس از یک پیروزی چشمگیر در انتخابات مجلس نمایندگان مجددا رهبری کشور را در دست گرفت.

دوران تصدی هفت ساله آبه طولانی ترین دوران نخست وزیری تاریخ جاپان بوده است. در تاریخ 24 آگست امسال 2799 روز از دوران نخست وزیری وی در این پست گذشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала