واکنش روسیه به خبر تسریع ثبت واکسین کرونا در چین

© Sputnik / AFK Sistema /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش روسیه به خبر تسریع ثبت واکسین کرونا در چین
واکنش روسیه به خبر تسریع ثبت واکسین کرونا در چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه در مورد خبر تسریع ثبت واکسین کرونا در چین اظهار نظر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، کریل دمیتریف، مدیرکل صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه درمورد تسریع ثبت واکسین کرونا در چین به خبرنگاران گفت: "ثبت واکسین «Sinovac» ضد ویروس کرونا در چین برای حالات اضطرار (emergency use) است. این نشان می دهد که بسیاری از کشورها در این زمینه مسیر روسیه را دنبال می‌کنند."
وی افزوده است که چین به دفاع از داکتران و معلمان خود بر اساس مدل روسی شروع کرده است.

صف‌آرایی برای واکسین روسی؛ کشورهای خارجی خواهان اسپوتنیک وی هستند - اسپوتنیک افغانستان
صف‌آرایی برای واکسین روسی؛ کشورهای خارجی خواهان "اسپوتنیک وی" هستند

آقای دمیتریف گفت: "درحال حاضر بیش از 10 کشور در حال مطالعه تجربه روسیه برای ساخت واکسین روسی (اسپوتنیک وی) ضد ویروس کرونا هستند."
پیش از این، کریل دمیتریف، مدیرکل صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه (RDIF) گفته بود که این صندق از بیش از 20 کشور جهان، درخواست بیش از 20 میلیارد دوز واکسین «اسپوتنیک وی» که اولین واکسین ثبت شده ضد کرونا در جهان است، را دریافت کرده است. در عین حال، وی خاطرنشان کرد که روسیه در تولید واکسین کرونا با 5 کشور توافق کرده که ظرفیت موجود تولید 500 میلیون دوز در سال می‌باشد.
پیش از این شرگئی سبیانین شهردار مسکو امروز جمعه در نشست شورای آموزشی گفت، که وضعیت گسترش ویروس کرونا ممکن در شش ماه آینده به طور کامل حل شود.
بر پایه داده های این ستاد، از آغاز گسترش ویروس کرونا در این کشور تا اکنون شمار بیماران کرونایی شناسایی شده به 980405 نفر رسیده است، که از این میان 798466 نفر درمان و 16914 نفر دیگر جان باخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала