قریشی: امضای توافق‌نامه صلح امریکا با طالبان بزرگ‌ترین دست‌آورد پاکستان است

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر قریشی: امضای توافق‌نامه صلح امریکا با طالبان بزرگ‌ترین دست‌آورد پاکستان است
قریشی: امضای توافق‌نامه صلح امریکا با طالبان بزرگ‌ترین دست‌آورد پاکستان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه پاکستان گفت که امضای این توافق‌نامه و برقراری آتش‌بس میان  حکومت و طالبان ناممکن به نظر‌ می‌رسید و عملی شدن اینها برای پاکستان معمولی نیستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان می گوید که سیاست خارجی این کشور این کشور سبب تغییر رویکرد واشنگتن در برابر اسلام‌آباد شده‌است: "همان امریکایی که همواره از ما می‌خواست کار بیشتری انجام دهیم و انگشت انتقاد را به‌سوی ما نشانه می‌رفت، امروز تغییر کرده و پاکستان را همکار صلح می‌خواند و می‌گوید که برای صلح و ثبات در افغانستان به پاکستان نیاز دارد. پیش از این، جهان با فکر ما دربارۀ مذاکرات صلح‌آمیز مخالف بود؛ اما امروز تمام جهان به این نتیجه رسیده‌است که مذاکرات و توافق سیاسی راه پیش‌رو است و مساله افغانستان راه حل نظامی ندارد".

اتمر: کابل انتظار دارد که زندانیان آزاد شده دوباره به میدان جنگ باز نگردند - اسپوتنیک افغانستان
اتمر: کابل انتظار دارد که زندانیان آزاد شده دوباره به میدان جنگ باز نگردند

در همین حال، حنیف اتمر، نامزد وزیر امور خارجه کشور می گوید که کشورهای منطقه در روند صلح از نتیجه‌یی آن حمایت می کنند  که با خواست های مردم افغانستان مطابق باشد.

او افزود: " ین خطر وجود دارد که برخی از حلقه‌های مشخص، شاید آن‌چه را که مردم افغانستان و یا اکثریت همکاران بین‌المللی ما می‌خواهند دنبال نکنند. آن‌ها شاید خواست ما را با منافع ملی کوچک خودشان تعریف کنند. این برای روند صلح افغانستان یک خطر جدی خواهد بود".

آقای اتمر، می‌افزاید که پاکستان بر طالبان نفوذ چشم‌گیری دارد: "پاکستان، به‌علت نفوذ چشم‌گیرش بر طالبان، در روند صلح افغانستان نقش کلیدی دارد. امیدواریم که پاکستان از این نفوذ در حمایت از روند صلح کار بگیرد. ما از پشتیبانی سیاسی آن‌ها از روند صلح استقبال می‌کنیم".

این در حالی‌ست که روز گذشته رئیس شورای عالی مصالحه ملی گفت که با اطمینان نسبی قرار است مذاکرات میان افغانان هفته آینده آغاز شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала