Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

سوپرجام انگلستان؛ بازیکنان لیورپول و آرسنال زانو می‌زنند

© AP Photo / Phil NobleLiverpool 30 yıllık şampiyonluk özlemini rekorlarla dindirdi
Liverpool 30 yıllık şampiyonluk özlemini rekorlarla dindirdi - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بازیکنان تیم‌های دیدار سوپرجام انگلستان (کمیونیتی شیلد) با تأیید FA در این بازی زانو خواهند زد.

به گزارش اسپوتنیک، لیورپول قهرمان لیگ برتر انگلستان و آرسنال برنده جام حذفی هشتم ماه سنبله (شنبه شب) بازی نهایی سوپرجام انگلستان (کمیونیتی شیلد) را برگزار می‌کنند و فدراسیون فوتبال انگلستان تأیید کرده که بازیکنان دو تیم قبل از این دیدار به خاطر حمایت از جنبش سیاه پوستان زانو خواهند زد. این مورد در آغاز بازی تیم بانوان چلسی قهرمان لیگ برتر زنان انگلستان و تیم منچسترسیتی قهرمان جام حذفی انگلستان نیز تکرار خواهد شد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال می‌گوید: "بازیکنان هر دو مسابقه زنان و مردان در لیگ سوپرجام این هفته قبل از شروع مسابقه زانو می‌زنند تا همبستگی شان را با جامعه سیاه پوست نشان دهند و نابرابری و بی عدالتی را که این جامعه تجربه می‌کنند، برجسته نماید. FA ادامه خواهد داد از هر بازیکنی که مایل به موضع‌گیری در برابر تبعیض است به طرز احترام آمیز که شامل زانو زدن است نیز پشتیبانی خواهد کرد."

وی افزود: "ما همچنین از صفحه نمایش‌های دیجیتال LED در ورزشگاه ومبلی برای دوره‌های انتخابی در هر دو مسابقه استفاده خواهیم کرد تا موضع مداوم خود را در برابر انواع تبعیض به نمایش بگذاریم."

نشریه تلگراف همچنین گزارش داده که باشگاه‌های لیگ برتری نیز قول داده‌اند که حمایت خود را از این جنبش در فصل جدید ادامه دهند که به دنبال درگذشت جورج فلوید در مینیاپولیس آمریکا در ماه می افزایش یافت.

به دنبال از سرگیری فصل در ماه جون پس از بحران کوید 19 لیگ‌ها در سرتاسر اروپا زانو زدند، نمادی حمایت ورزش نسبت به نژاد پرستی. بازیکنان لیگ برتر نیز برای 12 بازی اول پس از آغاز مجدد جایگزین نام‌ خود بر روی پیراهن‌های شان عنوان'Black Lives Matter'  را حک کردند.

پس از آنكه ویلفرد زاها مُهاجم سابق آرسنال و یان رایت از جمله موارد مشهور نژادپرستی بودند این حوادث متوقف نشد. اکنون تأیید شده که این کار تا سال 2020/21 ادامه خواهد داشت که با ویصل داور همه بازیکنان زانو خواهند زد.

اولین بازی روز شنبه بین بانوان چلسی و منچسترسیتی نیز از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود زیرا این نخستین بازی شیلد زنان از سال 2008 است.

این بازی‌ها سپس توسط آرسنال میكل آرتتا و لیورپول یورگن كلوپ پیگیری می‌شوند كه این تیم دارای اردوی تمرینی در اتریش بوده و با آربی سالزبورگ بازی دوستانه انجام داده است.

در همین حال توپچی‌ها روز سه شنبه به دلیل آماده سازی برای فصل جدید این هفته تیم مک دونس را شکست دادند در حالی‌که آرتتا نیز پیش از نمایش در ومبلی تأیید کرد که این باشگاه نزدیک به نهایی کردن برنامه تمدید برای قرارداد پیرامریک اوبامیانگ است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала