قریشی: به طالبان گفتیم هرچه زودتر مذاکره با حکومت را آغاز کنند

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر Встреча глав МИД РФ и Пакистана С. Лаврова и Ш. Куреши
Встреча глав МИД РФ и Пакистана С. Лаврова и Ш. Куреши - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه پاکستان می‌گوید که در دیدار با اعضای هیات طالبان به آنان گفته که هرچه زودتر مذاکره را با حکومت افغانستان آغاز کنند.

به گزارش اسپوتنیک، اخیرا هیات طالبان در پاکستان با شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان و جنرال فیض حامد رییس استخبارات نظامی پاکستان (آی‌اس‌آی) دیدار کرده است.

این دیدار در مورد روند صلح افغانستان صورت گرفته‌است.

شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان به هیات طالبان گفته که تامین صلح در افغانستان می‌تواند سبب تامین امنیت در منطقه شود و به همین خاطر، پاکستان از طالبان می‌خواهد هرچه زودتر مذاکرات خود را با حکومت جمهوری اسلامی افغانستان آغاز کند.

برخی منابع به نقل از آقای قریشی گفته‌اند که در این نشست از طالبان جداً خواسته شده که خشونت‌ها را کاهش داده و مذاکرات را آغاز کنند.

همچنین، هیات طالبان در مورد چگونگی تطبیق توافقنامه صلح میان این گروه و امریکا به مقام‌های پاکستانی معلومات داده‌اند.

دیدار وزیر خارجه پاکستان با هیات طالبان - اسپوتنیک افغانستان
دیدار وزیر خارجه پاکستان با هیات طالبان

گفتنی است که هیات شش نفری طالبان به ریاست ملابرادر دو روز پیش به دعوت وزارت خارجه پاکستان وارد اسلام آباد شد و دیروز با آقای قریشی دیدار کردند.

این در حالی است که چهار روز پیش وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که بر بنیاد قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، ملابرادر، شبکه حقانی و برخی رهبران دیگر این گروه را تحریم کرده است.  

اما دو روز پیش، طالبان مسلح اعلام کردند یک هیات بلند پایه این گروه از دفتر قطر به رهبری ملابرادر به پاکستان دعوت شده‌است.

آقای قریشی گفته بود که با هیات طالبان در مورد روند صلح افغانستان مشورت خواهد کرد؛ زیرا مشوره‌های گذشته موثر واقع شده و بر بنیاد آن توافقنامه صلح میان طالبان و امریکا به امضا رسیده است.

اما؛ با توجه به این‌همه تناقض آگاهان بر این باور اند که پاکستان همواره از جنگ و صلح افغانستان منحیث ابزار برای تحقق اهداف خود در افغانستان استفاده کرده و هیچ‌گاهی در روابط خود با افغانستان صادق نبوده و نخواهد بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала