نمایش سیستم جدید هوشمند ضد پهپاد

© Sputnik / Vitaliy Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر نمایش سیستم جدید هوشمند ضد پهپاد
نمایش سیستم جدید هوشمند ضد پهپاد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمپنی "روس تخنیک" سیستم های مجهز با هوش مصنوعی ضد پهپاد را نمایش داد.

به گزارش اسپوتنیک، کمپنی Avtomatika "" سیستم های مختلف را برای مقابله با وسایل نقلیه هوای بدون سرنشین در رده های مختلف ایجاد کرده است .همه مجتمع ها دارای سیستم اتومات توسعه یافته و در واقع سیستم های روباتیک استند که می تواند خودمختار تصمیم به تخریب اهداف را بگیرند و از شخص مشخص درخواست تأیید هدف را نماید. هر کومپلکس می توانند جداگانه هدف بگیرد و همچنین ممکن است (آنها) در یک سیستم واحد مانند وسایل ضربتی منجمله دستگاه مانند "پانتسیر" ادغام شود، که یکی از شرایط مشتریان این سیستم است".

روسیه یک پهپاد دو تُنی می‌سازد  - اسپوتنیک افغانستان
روسیه یک پهپاد دو تُنی می‌سازد

این کمپنی تاکید دارد که اکثر این سیستم ها در پولیگون ها و در شرایط فعالیت محاربوی آزمایش گردیده اند. علاوه گردیده است که یکی از مشتریان مهم این کمپنی وزارت دفاع، خدمات امنیت دولتی و سرویس خدمات محافظه روسیه می باشد. اما در این اواخر نفتکش های داخلی و خارجی به وسایل دفاع از پهپاد ها بیشتر توجه دارند.

میتوان گفت که یکی از سیستم های "گنبد" می تواند یک میدان الکترومقناطیسی غیرقابل نفوذ برای وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین را ایجاد کند که حین برخورد به پهپاد، کنترل خود را از دست می دهد و بدون تخریب نشست می نماید.

قبلاً این مجتمع ها توسط یک اپراتور کنترل می شدند و او مجبور بود نخست دستگاه را روشن و بعداً وضع را کنترل کند. اکنون این روند اتومات صورت می گیرد و نقش انسان در اداره آن بسیار کم است. دستگاه هدف را کشف و آنتن را به طرف هدف سوق می دهد که به نوبه خود فعالیت فشار به پهپاد صورت می گیرد که حالا ساحه فرکانس این وسایل گسترش یافته است.  

گفته شده است که این کمپنی، سیستم کشف پهپاد از فاصله دور را نیز ایجاد نموده است که وظیفه اساسی وی دفاع از زیربنای دولت است. ساحه کشف هدف 50-60 کیلومتر می باشد که وابسته به ارتفاع هدف دارد. یکی از پیشرفته ترین آن کومپلکس "ساپسان" می باشد که مجهز با دستگاه رادار و سیستم فشار رادیوالکترونیک است که به پهپاد دشمن اجازه نمی دهد به وی نزدیک شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала