الحدث: نیروهای امریکایی از پایگاه التاجی در عراق خارج می‌شوند

© REUTERS / Ammar Awadالحدث: نیروهای امریکایی از پایگاه التاجی در عراق خارج می‌شوند
الحدث: نیروهای امریکایی از پایگاه التاجی در عراق خارج می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شبکه تلویزیونی الحدث گزارش داد که نیروهای امریکایی و نیروهای ائتلاف بین‌المللی از پایگاه التاجی خارج می‌شوند و به سمت اربیل منتقل خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی الحدث با انتشار اخباری اعلام کرد که نظامیان امریکایی و ائتلاف کشور‌های خارجی متحد امریکا، امروز از پایگاه التاجی در شمال بغداد خارج می‌شوند.

طبق گزارش این شبکه، نظامیان امریکایی امروز یکشنبه 23 اگست از این پایگاه کاملاً خارج خواهند شد که اخیراً توسط تشکیلات نیروی مردمی الحشد الشعبی مورد حمله قرار گرفته بود.

ترامپ: حضور ما در عراق اشتباه تاریخی بود/ سربازان ما از افغانستان برگردند - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: حضور ما در عراق اشتباه تاریخی بود/ سربازان ما از افغانستان برگردند

در گزارش آمده است: ارتش امریکا به پایگاهی در منطقه اربیل، مرکز اداری منطقه خودمختار کردستان در شمال عراق منتقل خواهد شد.

فواد حسین وزیر امور خارجه عراق گفت که خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری امریکا از التاجی مطابق توافق نامه دوجانبه صورت گرفته است. بغداد و واشنگتن پیش از این، کمیسیون ویژه‌ای را برای بحث در مورد مکانیزم‌ها و زمانبندی برای استفاده مجدد نیروهای ائتلاف‌ بین‌المللی در عراق ایجاد کرده‌اند.

پیش از این، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا در دیدار با مصطفی الکاظمی در کاخ سفید گفت که امریکا «منتظر روزی است که دیگر مجبور به نگه‌داشتن نیروهایش در عراق نباشد». به گفته وی تعداد آنها در عراق به سطح بسیار پایین کاهش یافته است.

پیش از در 5 جولای، پارلمان عراق تصمیم گرفت تمام نیروهای خارجی را از محدوده کشور خارج کند.

گفتنی است پایگاه التاجی در 27 کیلومتری شمال بغداد تأسیس شده و توجیه و بهانه امریکایی‌ها برای ایجاد این پایگاه٬ آموزش نیرو‌های عراقی برای مبارزه با تروریسم در عراق است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала