عبدالله: دولت افغانستان با طالبان در روزهای آینده نشست برگزار می کند

© رخنامه عبدالله عبدالله: دولت افغانستان با طالبان در روزهای آینده نشست برگزار می کند
عبدالله: دولت افغانستان با طالبان در روزهای آینده نشست برگزار می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان با اعلام آغاز مذاکرات دولت با طالبان طی روزهای آینده، تاکید کرد.

عبدالله: هیچ تصمیمی خلاف منافع مردم گرفته نخواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله: هیچ تصمیمی خلاف منافع مردم گرفته نخواهد شد

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان با صدور پیامی به مناسبت یکصد و یکمین سالروز استرداد و استقلال این کشور تاکید کرد مردم افغانستان بیش از هر زمان دیگری به پایان منازعه و درگیری 42 ساله و برقراری صلح و ثبات نزدیک شده‌اند.

عبدالله نوشته است: در روزهای پیش رو شاهد نخستین نشست تاریخی مذاکرات میان افغانستانی خواهیم بود. انتظار داریم از فرصت پیش آمده استفادهٔ بهینه نماییم و با صداقت برای دست ‌یافتن به صلح دایمی تلاش کنیم.

وی درباره روز استقلال افغانستان نیز گفت: این روز پُر افتخار و تاریخی را به منظور ارج‌گذاری و پاسداشت از مبارزات آزادی‌طلبانه و عدالت‌خواهانهٔ مردم افغانستان و شهدای راه آزادی در دوره‌های مختلف به ویژه دوران جهاد و مقاومت گرامی‌ می‌داریم.

به گفته عبدالله، فرزندان این مرز و بوم، امروز نیز در سنگرهای نبرد با تروریسم برای آزادی و پاسداری از منافع ملی می‌رزمند و قربانی می‌دهند. مبارزات سراسری و فداکارانهٔ مردم افغانستان در دور‌ه‌های جهاد، مقاومت ملی و جنگ در برابر تروریسم مصداق بارز این ادعا است.

پیش از این قصر سپیدار اعلام کرده بود که عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی این کشور به نخستین نشست مذاکرات میان دولت جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان در قطر دعوت شده‌است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала