روس کاسموس برای مقابله با تومورهای بدخیم «جنگ افزار مایکروویوی» می سازد

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر روس کاسموس برای مقابله با تومورهای بدخیم «جنگ افزار مایکروویوی» می سازد
روس کاسموس برای مقابله با تومورهای بدخیم «جنگ افزار مایکروویوی» می سازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
 این دستگاه با بکار گیری از تابش اشعه مایکروویو یا فرکانس رادیویی برای مدت کوتاهی می قادر به گرم کردن و از بین بردن بافت تومور خواهد بود.

خال چهره تبدیل به یک تومور 40 کیلویی شد - اسپوتنیک افغانستان
خال چهره تبدیل به یک تومور 40 کیلویی شد
به گزارش اسپوتنیک، اندری دیوایف مدیر بخش اجرای پروژه شرکت موشک و فضایی متحد روسیه اظهار داشت: کارشناسان سازمان های برجسته بهداشت و درمان روسیه، نمونه نخستین دستگاه برای نابودی موضعی تومورهای بدخیم را تعیین کرده اند، که این یک توسعه مشترک مرکز علمی و تولیدی اتوماسیون و ابزار دقیق دانشگاه پیلیوگین و شرکت موشکی و فضایی متحد JSC بخشی از روس کاسموس است.

وی ادامه داد: هفته گذشته به ابتکار شرکت موشک و فضایی متحد، جلسه گسترده ای که در آن بیش از ۲۰ متخصص برجسته روسی در زمینه انکولوژی (سرطان‌شناسی) شرکت کردند که با حضور دانشمندان و طراحان-متخصصان در زمینه فناوری مایکروویو برگزار شد که در آن ظاهر دستگاه برای تخریب موضعی تومورهای بدخیم امیدوار کننده مشخص شد.

فرض بر این است، که دستگاه با استفاده از تابش مایکروویو یا فرکانس رادیویی برای مدت کوتاهی قادر به گرم کردن و از بین بردن بافت تومور خواهد بود.

دیوایف افزود: تابش از طریق اعمال کننده سوزن اتفاق می افتد که بسته به هدف آنها می تواند اصلاحات مختلفی داشته باشد. یک سیستم ناوبری جراحی و سونوگرافی برای دقت در هدف گیری استفاده می شود. پیش بینی می شود دستگاه داخلی ارزان تر از همتایان خارجی باشد.

شرکت کنندگان در این پروژه قصد دارند اولین نمونه اولیه این دستگاه را در سال ۲۰۲۱ ایجاد کنند و در سال ۲۰۲۲ وارد تولید انبوه شوند.
شریک اصلی این پروژه مرکز علمی و تولید اتوماسیون و ابزار دقیق به نام آکادمیک پیلیوگین است.

مزایای فرسایش

در این نشست کارشناسان تأکید کردند، که انواع گوناگونی از فرسایش حرارتی همراه با درمان دارویی، به بیمار اجازه می دهد که ذخایر داخلی بدن را نگهداری کند تا در برابر انتشار تومورهای بدخیم مقاومت کند و به سرعت بهبودی زودتر شود و عملاً درمان غیر ثابت انجام شود.

افزون بر این، مطالعات نشان داده اند که بقای بیمار پس از فرسایش فرکانس رادیویی با بکارگیری از چهار الکترود بی تماس (به اصطلاح فناوری NO-TOUCH) می تواند بیش از ۹۰ درصد طی یک دوره ۵ ساله باشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала