امریکا منتظر آغاز مذاکرات بین الافغانی در روزهای نزدیک است

© @Afghanpeaceprocess- FBزلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا برای افغانستان
زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا برای افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زلمی خلیلزاد اعلام نمود که امریکا در انتظار آغاز مذاکرات داخلی قریب الوقوع بین الافغانی است که بعد از رهایی محبوسین باقی مانده طالبان می باشد.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا در امور افغانستان در توئتر خود نوشته است:«ما از تصمیم لویه جرگه افغانستان و از توشیح آن توسط اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان  در رهائی زندانیان طالبان استقبال می نمایم، بعد از رهایی محبوسین طالبان، هیت از جمهوری افغانستان به دوحه میروند و عاجل مذاکرات داخلی افغانی را آعاز می نمایند».

خلیل‌زاد - اسپوتنیک افغانستان
خلیلزاد: طالبان آماده مذاکره با کابل هستند

به نظر وقت حالا امکان تاریخی برای دستیابی به صلح در افغانستان بوجود آمده است.

خلیلزاد افزوده است: «هر دو جناح به پروسه توافق به نقشه راه سیاسی و قطع آتش بس وسیع که به جنگ در افغانستان خاتمه می دهد، آغاز می نمایند».

به گفته وی، امریکا خواهان افغانستان مستقل، متحد و دموکراتیک است که سایر کشورهای جهان را تهدید نخواهد کرد و تصمییم امروز گامی به سوی آن هدف است.

در اواخر ماه فبروری، در مراسمی در قطر، ایالات متحده و طالبان افراطی افغانستان نخستین توافقنامه صلح را در بیش از 18 سال جنگ امضا کردند که مقررات خروج نیروهای خارجی از افغانستان را در 14 ماه و آغاز گفتگوی بین الافغانی پس از انعقاد معامله تبادل زندانیان فراهم می کند. تا اواسط ماه جولای، پنج پایگاه اردوی امریكا به اساس توافقنامه با طالبان افغانستان را ترک کردند .

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала