قرار داد ده ساله انتقال برق از اوزبیکستان به افغانستان

© Sputnik / Yuriy Lashovقرار داد ده ساله انتقال برق از اوزبیکستان به افغانستان
قرار داد ده ساله انتقال برق از اوزبیکستان به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرپرست وزارت خارجه افغانستان خواهان توسعه هرچه بیشتر همکاری های اقتصادی و تجارتی میان دو کشور شد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه افغانستان با نشر خبری گفته است که محمد حنیف اتمر با اشتراک در در ویدیوکنفرانس مشترک وزارت ها و ادارات سکتوری فغانستان و اوزبیکستان، با اشتراک آقای عمرزاکوف سردار اکتومویچ معاون نخست وزیر، وزیر تجارت و سرمایه گذاری اوزبیکستان، سرپرست وزارت ترانسپورت افغانستان و معینان وزارت ها و روسای نهاد های سکتوری دو کشور، که به هدف بحث و تبادل نظر پیرامون گسترش تجارت، ترانزیت و انتقال انرژی میان دو کشور برگزار شده بود، اشتراک و سخنرانی نمود.

تاجیکستان صادرات برق به افغانستان و ازبکستان را متوقف کرد  - اسپوتنیک افغانستان
تاجیکستان صادرات برق به افغانستان و ازبکستان را متوقف کرد

آقای اتمر در این جلسه انتقال انرژی میان کابل و تاشکند را نه تنها به نفع افغانستان و اوزبیکستان، بلکه به نفع کشور های همسایه و منطقه دانسته، خواهان توسعه هرچه بیشتر همکاری های اقتصادی و تجارتی میان دو کشور شد.
کنفرانسی که میان مقامات دو کشور صورت گرفت پیرامون گسترش مناسبات تجارتی و سرمایه گذاری، ایجاد سهولت ها در انتقال کالاها و عبور و مرور کامیون های تجارتی میان دو کشور، آغاز و عملی سازی پروژه های راه آهن، انتقال انرژی به افغانستان و کشور های منطقه، گسترش دهلیزهای ترانسپورتی به کشورهای آسیای مرکزی، امضای قرار داد ده ساله انتقال برق از اوزبیکستان به افغانستان به تاریخ 20 آگست که مصادف به 30 اسد سال جاری میگردد و ایجاد گروه کاری به سطح معینان وزرای تجارت دو کشور به هدف کار روی موضوعات حقوقی و تخنیکی مرتبط به پروژه های مورد نظر، توافق به عمل آوردند.
در همین حال معاون نخست وزیر اوزبیکستان در سخنرانی اش، گسترش مناسبات اقتصادی، رشد تجارت و ایجاد سهولت ها برای تاجران وسرمایه گذاران هر دو کشور را مهم و ارزنده خواند.
آقای اکتومویچ حمایت همه جانبه دولت خویش را از طرح های گسترش همکاری تجارتی، ترانسپورتی و انتقال انرژی به افغانستان اعلان نموده و از وزیر امور خارجه کشور دعوت به عمل آورد تا در آینده نزدیک از ازبکستان دیدار به عمل آورد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала