مسئول انتقال جنگ‌جویان داعش از خارج به داخل افغانستان گرفتار شد+عکس

© Flickr / Global Panoramaمسئول انتقال جنگ‌جویان داعش از خارج به داخل افغانستان گرفتار شد+عکس
مسئول انتقال جنگ‌جویان داعش از خارج به داخل افغانستان گرفتار شد+عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت دفاع ملی از بازداشت مسئول انتقال جنگ‌جویان خارجی گروه داعش از بیرون به داخل افغانستان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، فواد امان در برگه توییتر خود نوشته است که در نتیجه‌ی یک عملیات نیروهای کماندوی ارتش، محمدسعید، مسئول انتقال جنگ‌جویان خارجی گروه داعش از بیرون به داخل افغانستان بازداشت شد.
آقای امان افزوده است که این فرد تروریست در ولایت کنر توسط نیروهای کماندوی کشور گرفتار شده است.
سخنگوی وزارت دفاع نیز افزوده است که فرد بازداشت شده در یکی از طراحان حمله بر زندان ننگرهار در شهر جلال‌آباد، مرکز این ولایت بوده است.


یادآوری می‌کنیم که حمله نیروهای گروه «دولت اسلامی» (داعش) به زندان جلال‌آباد در شرق افغانستان شامگاه یکشنبه 12 اسد ساعت 18:45 آغاز شد و تا بعد از ظهر دوشنبه 13 اسد همچنان ادامه داشت.
مهاجمان ابتدا در حمله انتحاری یک موتر بمب‌گذاری‌شده را در مقابل دروازه ورودی ساختمان زندان جلال‌آباد منفجر کردند و سپس با نیروهای امنیتی درگیر شدند.
عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار صبح دوشنبه به منابع خبری افغانستان گفت شمار کشته‌شدگان 29 است که پیکرهای آن‌ها به بیمارستان منتقل شده‌ است. در پی این حمله بیش از 50 تن دیگر زخمی شدند.
سخنگوی والی ننگرهار پس از پایان درگیری در توییترش نوشته است که از 1793 زندانی موجود در این زندان، بیش از 1025 نفر تلاش کردند که از زندان فرار کنند که مجددا از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان بازگردانده شدند. اما تعدادی لادرک هستند.
به گفتۀ منابع، در این زندان نزدیک به 300 زندانی داعش، زندانی بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала