شمار قربانیان انفجار بیروت از 110 فراتر رفت + ویدئو

© REUTERS / Mohamed Azakirشمار قربانیان انفجار بیروت از 110 فراتر رفت
شمار قربانیان انفجار بیروت از 110 فراتر رفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که شمار قربانیان انفجار دیروز در بیروت به 113 نفر افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Sky News عربی؛ حمد حسن، وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد که براساس آخرین آمارها تعداد کشته‌های انفجار بیروت به 113 نفر رسیده است و ده‌ها نفر نیز همچنان زیر آوار هستند.

وزیر بهداشت لبنان افزود: ما به ارتش و موسسات آن اعتماد داریم و تلاش می‌کنیم تا مکانیسم های را برای مدیریت بیمارستان‌های میدانی از سوی وزارت بهداشت پیدا کنیم.

گفتنی است که عصر روز گذشته (4آگست)  انفجار مهیبی در بندر بیروت و در نزدیکی منزل سعد الحریری، نخست‌وزیر سابق لبنان رخ داد. دولت لبنان رسماً تأکید کرد که انفجار بندر بیروت ناشی از انفجار ذخیره چند تنی ماده نیترات در یکی از مخزن‌های این بندر بوده که چند سال قبل، از یکی از کشتی‌ها مصادره شده است. 

این انفجار تا کنون نزدیک بیش از 100 کشته و 4 هزار زخمی برجای گذاشته و خسارات مالی بسیار زیادی به این شهر وارد کرده است. شورای عالی دفاع لبنان در جلسه فوق ‌العاده ‌ای که بامداد چهارشنبه برگزار کرد، تصمیماتی از جمله اعلام سه روز عزای عمومی و تعطیلی عمومی در لبنان اتخاذ کرد.

در جلسه شورای عالی دفاع لبنان همچنین تصمیم گرفته شد که نیروهای ارتش، مسئولیت امنیت بیروت را برعهده بگیرند و نیز حالت فوق‌ العاده تا دو هفته در بیروت ادامه یابد.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала