نشست مشورتی اشرف غنی با رئیس و هیات اداری مجلس سنا

© ارگ ریاست جمهوری نشست مشورتی اشرف غنی با رئیس و هیات اداری مجلس سنا
نشست مشورتی اشرف غنی با رئیس و هیات اداری مجلس سنا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری افغانستان از نشست مشورتی میان رئیس جمهور با رئیس و هیات اداری مجلس سنای این کشور خبر داد. 
غنی: حکومت ۵۰۰ زندانی دیگر طالبان را آزاد می ‎سازد - اسپوتنیک افغانستان
غنی: حکومت ۵۰۰ زندانی دیگر طالبان را آزاد می ‎کند

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان نوشت: محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان پیش از ظهر امروز طی نشست مشورتی با فضل الهادی مسلمیار رئیس مجلس سنا و هیات اداری این نهاد، در خصوص برگزاری جرگه بزرگ مشورتی صلح، صحبت کرد. در این نشست که در ارگ انجام شد و معاونان ریاست جمهوری، رئیس تیم مذاکره کننده صلح و وزیر دولت در امور پارلمانی نیز حضور داشتند، رئیس جمهور غنی بر ضرورت تدویر جرگه بزرگ مشورتی صلح بخاطر تعیین سرنوشت ۴۰۰ زندانی طالبان از طریق اجماع ملی به هدف آغاز مذاکرات میان افغانستانی، صحبت همه جانبه نمود.
در ادامه این خبرنامه آمده است، که در این نشست معاونین ریاست جمهوری بر اهمیت تدویر جرگه بزرگ مشورتی صلح تاکید ورزیدند و نقش جرگه بزرگان را در این خصوص مهم خواندند.
فضل الهادی مسلمیار رئیس جرگه بزرگان و هیات اداری این نهاد، از همکاری جرگه بزرگان در مسایل ملی و موضوعات مرتبط به صلح، اطمینان کامل دادند.
ارگ ریاست جمهوری در پایان این خبرنامه نوشته است، که قابل یادآوری است که با رعایت فقره های اول ماده های ۶۶ و ۸۱ قانون اساسی، رئیس جمهور غنی امروز طی حکمی، اعضای شورای ملی را که به رخصتی رفته بودند، به منظور اشتراک در جرگه بزرگ مشورتی صلح، از تاریخ ۱۷ اسد تا پایان جرگۀ مذکور، به کابل فراخواند.

یادآوری می کنیم، که اشرف غنی در حالی در تلاش برگزاری جرگه بزرگ مشورتی است، که سیاستگران برگزاری این جرگه را جز هدر دادن پول شهروندان افغانستان چیزی دیگر نمی دادنند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала