پایان درگیری در زندان شهر جلال‌آباد؛ 29 تن جان باختند

© Photo / Fawad Aman پایان درگیری در زندان شهر جلال‌آباد؛ 29 تن جان باختند
پایان درگیری در زندان شهر جلال‌آباد؛ 29 تن جان باختند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حمله مهاجمان بر زندان ولایت ننگرهار در ولایت جلال آباد پس از نزدیک به 18 ساعت با کشته شدن هشت مهاجم و سه زندانی پایان یافت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار می گوید، که در این حمله 29 تن به شمول نیروهای امنیتی و غیرنظامیان جان باخته اند نزدیک به 50 تن دیگر زخم برداشته اند.

 فرستاده ویژه پاکستان برای افغانستان انفجار جلال آباد را نکوهش کرد - اسپوتنیک افغانستان
فرستاده ویژه پاکستان برای افغانستان انفجار جلال آباد را نکوهش کرد

ایمل نیازی، فرمانده پولیس ننگرهار گفت که در این حمله هشت مهاجم کشته شدند و شماری از آنان در ساختمان در نزدیک جا به جا شده بودند.

او افزود، که در این حمله شش زندانی نیز خم برداشته اند.

در خبرنامه دفتر والی ننگرهار آمده است که از یک هزار 792 زندانی، یک هزار و 25 تن آنان در هنگام فرار از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

بر بنیاد این خبرنامه، از این میان، 400 زندانی دیگر که در بخشی از این زندان گیر مانده بودند در جریان عملیات پاکسازی از سوی نیروهای امنیتی نجات داده شدند.

به گفته این منابع، در این زندان نزدیک به 300 زندانی داعش، زندانی بودند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را به دوش گرفته است.

قابل یاد آوری‌ست که این حمله حوالی ساعت هفت شام یکشنبه با یک انفجار موتر پر از مواد منفجره آغاز شد و سپس مهاجمان به داخل زندان رفتند و شماری از آنان در یک ساختمان نزدیک زندان با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала