روسیه خواستار برگزاری نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل می‌شود

© AFP 2023 / Johannes Eiseleروسیه خواستار برگزاری نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل می‌شود
روسیه خواستار برگزاری نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل متحد می‌گوید که روسیه قصد دارد خواستار برگزاری نشست ویژه شورای امنیت این سازمان بخاطر بحث در مورد تاسیسات نفتی تحت اشغال امریكا در سوریه، شود.

به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل متحد می‌گوید که روسیه قصد دارد بخاطر بحث روی آسیب‌های محیطی که ایالات متحده امریکا در قلمرو سوریه در منطقه تاسیسات نفتی اشغال‌شده غیرقانونی، ایجاد می‌کند، خواستار برگزاری نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد شود.

توضیحات نبنزیا درمورد خروج روسیه از میکانیزم سازمان ملل برای سوریه - اسپوتنیک افغانستان
توضیحات نبنزیا درمورد خروج روسیه از میکانیزم سازمان ملل برای سوریه

نبنزیا در ماه جولای به کریستوف هیوسگن، رئيس شورای امنیت و نماینده دایمی آلمان گفته است: "ما خواستار نشست جداگانه هستیم، عدم علاقه شما به درخواست گزارش جداگانه در این مورد در این نشست ما را مجبور به این کار می‌کند".

نماینده دایمی روسیه گفته است: "صحبت در مورد کشور خارجی است که قلمرو (سوریه) را کنترول می‌کند و به آنها آسیب محیطی می‌رساند. رسانه‌های معتبر غربی در مورد این وضعیت می‌نویسند و ما می‌خواهیم گزارش (سازمان ملل متحد) در مورد اینکه در قلمرو تحت کنترول غیرقانونی در شمال شرق سوریه، چه می‌گذرد، را دریافت کنیم".

کلی کرافت، نماینده دایمی امریکا در سازمان ملل متحد به اتهامات مبنی بر اشغال تاسیسات نفتی در شمال شرق سوریه جواب نداده، اما روسیه و ایران را مورد انتقاد قرار داده است. وی گفته است: "ما میلیاردها دالر را مصرف کردیم تا به سوری‌ها کمک کنیم که از وضعیت وحشتناکی که اسد (بشار اسد، رئيس جمهور سوریه) ساخته است، آنها بیرون کنیم. این دستان روسیه و ایران در خون است".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала