ایزدیار به غنی: از مردم لوگر بخواه طالبان را تسلیم کنند

© Photo / FB / Salem Ezadyar ایزدیار به غنی: از مردم لوگر بخواه طالبان را تسلیم کنند
 ایزدیار به غنی: از مردم لوگر بخواه طالبان را تسلیم کنند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد علم ایزدیار خطاب به رئیس جمهور گفته است: «شما از مردم پنجشیر برای قربانی های بی شمار این مردم در مبارزه علیه تروریزم و در دفاع از دولتی که ریاستش را در دست دارید، ممنون و متشکر باشید نه آنکه این مردم را قانون شکن معرفی کنید.»

به گزارش اسپوتنیک، محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور امروز در سخنرانی خود  در نشست هیأت عالی رتبه دولتی با مشارکت سازمان ملل و کشورهای کمک کننده از مردم ولایت پنجشیر خواست تا کرام الدین کریم رییس سابق فدراسیون فوتبال را از این ولایت اخراج کنند.

رئیس جمهور گفته بود که مردم پنجشیر اجازه بازداشت و گرفتاری کرام الدین کریم را نمی دهند.

این اظهارات نشان می دهد که پنجشیر ولایتی خارج از کنترول و یا توان رئیس جمهور و نیروهای امنیتی است که قادر به بازداشت یک فرد متهم نیستند.

این اظهارات رئیس جمهور غنی با واکنش نمایندگان پنجشیر مواجه شد. آنها معتقدند که مردم این ولایت برای تطبیق قانون و دفاع از دولتی که ریاستش را محمد اشرف غنی بدست دارد هر روز قربانی می دهند.

محمد علم ایزدیار خطاب به رئیس جمهور گفته است: «شما از مردم پنجشیر برای قربانی های بی شمار این مردم در مبارزه علیه تروریزم و در دفاع از دولتی که ریاستش را در دست دارید، ممنون و متشکر باشید نه آنکه این مردم را در حضور نمایندگان چهل کشور و سازمان جهان قانون شکن معرفی کنید.»

وی گفته است، اول «فساد اخلاقی فضلی» را بررسی کن که گندش عالم را گرفت. درخواست تان برای اخراج کرام‌الدین کریم و معرفی مردم پنجشیر به حیث مخالفین قانون، بسیار شرم‌آور و مایه تأسف است. شما چه وقت دست به اجرای قانون زدید، که مردم پنجشیر مانع آن شده باشد؟

آیا شما و سایر «دیسانتی‌های غرب» بالای مردم زادگاهت «لوگر» صدا کردید که طالب و تروریست را وادار به تسلیم کنید؟

دست قانون را از گمرکات قطع کردید، دزد و چپاول‌گر را مصئونیت دادید. رهایی پنج هزار طالب تروریست در کجای قانون است؟

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала