Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

اوبلاک از چشم چلسی افتاد؛ لمپارد به فکر دیگریست

© AFP 2023 / Paul EllisИгроки во время матча между командами "Ливерпуль" и "Атлетико Мадрид" на стадионе в Ливерпуле
Игроки во время матча между командами Ливерпуль и Атлетико Мадрид на стадионе в Ливерпуле - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چلسی گزینه جایگزین نقل و انتقالات یان اوبلاک را پیدا کرد و می‌خواهد با پول کمتر دروازه‌بان آژاکس را بخرد.

به گزارش اسپوتنیک، چلسی در تابستان به جای یان اوبلاک با دروازه‌بان آژاکس ارتباط برقرار کرده تا آندره اونانا را بخرد.

چلسی ممکن است به جای یان اوبلاک، آندره اونانا دروازه‌بان آزاکس را به عنوان جانشینی برای کپا آریزابالاگا انتخاب کند. آبی‌ها در حال حاضر گزینه‌های دروازه‌بان خود را قبل از پنجره نقل و انتقالات تابستانی با مدیر فرانک لمپارد که ایمان به شماره 1 خود را از دست داده، ارزیابی می‌کند.

هنگامی که کپا در سال 2018 با 71 میلیون پوند از اتلتیک بیلبائو به چلسی پیوست، گران‌ترین دروازه‌بان جهان شد.

این بازیکن 25 ساله در این فصل به دو موقعیت جداگانه کنار گذاشته شد و به نظر می‌رسد بازی نهایی خود را برای چلسی انجام داده که ظاهراً آبی‌ها برای از دست دادن او آماده می‌شود تا بتواند جانشین او را دریابد.

تعدادی از دروازه‌بان‌ها به عنوان تعویض‌های احتمالی از جمله نیک پوپ، دین هندرسون و یان اوبلاک مورد تعقیب قرار گرفته‌اند.

با این حال اسکای اسپورتس مدعی شده که اتلتیکو مادرید قصد فروش دروازه‌بانش را ندارد بنابراین آبی‌ها اگر می‌خواستند او را حتمن به خدمت بگیرند باید بند 110 میلیون پوندی وی را بپردازند.

بنابراین آندره اونانا دروازه‌بان آژاکس گزینه بسیار ارزان‌تری خواهد بود در حالی‌که دروازه‌بان کامرونی هم خواهان انتقال به لیگ برتر است.

اونانا چندین فصل در رادار چلسی بوده از این رو نقش مهمی در دو مسابقه آژاکس به فینال لیگ اروپا در سال 2016/17 و مبارزات دیدنی جذاب لیگ قهرمانان اروپا در سال گذشته داشته است.

پیش از این وی حدود 50 میلیون یورو (45.7 میلیون پوند) ارزش داشت، اکنون اعتقاد بر این است که اونانا به دلیل تأثیر مالی بحران کرونا ویروس هزینه‌ای در منطقه 30 میلیون یورو (27.4 میلیون پوند) خواهد داشت.

پیش از این پیشنهاد 18 میلیون پوندی بایر لورکوزن برای اونانا که تا سال 2022 تحت قرارداد است، رد شد اگرچه اریک ده هاخ مدیر آژاکس پیش از این گفته بود که توافقی در دست است و در صورت پرداخت قیمت مناسب می‌توان موانع جدایی او را برداشت.

این بازیکن 24 ساله در این فصل رقابت‌ها 39 بازی در همه بازی‌ها انجام داد اگرچه اگر سران فوتبال هالند تصمیم به لغو زودهنگام لیگ نمی‌گرفتند شاید بیشتر بازی می‌کرد.

تصور می‌شود که چلسی طی ماه‌های اخیر با نمایندگان اونانا به طور منظم در تماس بوده در حالی که توانایی جلوگیری از شوت این بازیکن و توزیع چشمگیر برای لمپارد جذاب خواهد بود.

آبی‌ها قبلاً با آژاكس در مورد انتقال حکیم زیاش موفق عمل كرده‌اند و بازیکن مراكشی با جبران 33.4 ميليون پوند در ماه فبروری قبل از انتقال به لندن در تابستان امسال با آژاكس موفق شد.

بنابراین اگر تصمیم بگیرند پیشنهاد رسمی ارائه دهند سلسله مراتب استمفورد بریج امیدوار به توافق برای اونانا خواهد بود.

در مورد کپا آخرین گزارش‌ها می‌رساند که چلسی مایل است به پیشنهاداتی بالغ بر 50 میلیون پوند گوش دهد که این رقم 20 میلیون پوند کمتر از هزینه آنان برای این بازیکن را نشان می‌دهد.

در همین حال لمپارد علاقه دارد در آینده‌ای نزدیک توافق با تیم آلمانی برسر پیوستن کای هاورتز به تیمو ورنر را نهایی کند.

چلسی همچنین یک مدافع چپ را نیز می‌خواهد ولی در این زمینه تا کنون گزینه مناسبی را دریافت نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала