استرالیا نیز از گوگل شکایت کرد

© East News / Imago Stock and Peopleگوگل
گوگل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات استرالیا گوگل را متهم می‌کند که مصرف ‌کنندگان را برای دریافت اجازه به استفاده از اطلاعات شخصی آنها به‌گونه هدفمند گمراه کرده است

به گزارش اسپوتنیک، قانونگذاران بخش رقابت استرالیا  مشغول ثبت شکایتی علیه گوگل هستند و این شرکت فناوری را متهم می کنند درباره گسترش استفاده از اطلاعات شخصی برای تبلیغات هدفمند کاربران را فریب داده است.

در شکایت کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا(ACCC) از گوگل آمده است: «این شرکت به طور واضح رضایت کاربران را دریافت نکرده و علاوه بر آن به طور مناسب درباره ترکیب اطلاعات شخصی در حساب های گوگل با فعالیت های کاربران در سایت هایی که به گوگل مرتبط نیستند، برای کاربران شفاف سازی نکرده است».

گوگل به ردیابی کاربران متهم شد - اسپوتنیک افغانستان
گوگل به ردیابی کاربران متهم شد

این سازمان قانونگذاری معتقد است گوگل با استفاده از این روش نام افراد را با اطلاعات آنها مرتبط می کند و همچنین از روش های دیگر نیز برای شناسایی رفتار مشتریان در فضای اینترنت استفاده کند.

این کمیسیون معتقد است گوگل روند استفاده از اطلاعات مشتریان را گسترش داده تا تبلیغات هدفمند خود را وسیع تر کند و همزمان  درباره تغییرات در قوانین حفظ حریم شخصی خود شفاف سازی نکرده است.

گوگل در جون سال 2016 متن سیاست حریم خصوصی خود را تغییر داد و نمایش تبلیغات خود به نام DoubleClick  را از آن حذف کرد.  

رگولاتور استرالیا مدعی است که گوگل از اطلاعات شخصی ادغام شده برای تقویت تبلیغات هدفمند که منبع درآمد کلیدی این شرکت به شمار می رود، استفاده کرده و درباره تغییر سیاست حریم خصوصی خود با مصرف کنندگان شفاف نبوده است.

گوگل هنوز در این باره اظهار نظری نکرده است. اماشکایتACCC در حالی مطرح شده که توجهات مقامات در سراسر جهان به حوزه امنیت اطلاعات شخصی جلب شده. از سوی دیگر قانونگذاران اروپایی نیز  درباره شیوه استفاده از اطلاعات کاربران درگوگل دقیق تر تحقیق می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала