آغاز تست گسترده واکسن آزمایشی کرونا در آمریکا

© Sputnik / Russian Defence Ministryآغاز تست گسترده واکسن آزمایشی کرونا در آمریکا
آغاز تست گسترده واکسن آزمایشی  کرونا در آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت دارو سازی مدرنا اعلام کرده که هزاران آمریکایی آماده شده اند تا واکسن آزمایشی کرونا روی آنها تست شود.

به گزارش اسپوتنیک، شرکت Moderna  نخستین سازنده واکسن آزمایشی ویروس کرونا اعلام کرد که تست گسترده واکسن برای آمریکایی ها را آغاز نموده است

گفته می‌شود که بیش از 30 هزار داوطلب آمریکایی آماده شده اند تا تولید مشترک سازمان ملّی بهداشت و شرکت مُدرنای ایالات متحده، روی آنها امتحان شود. این فاز سوم و آخرین مرحله آزمایش این واکسن روی انسان است.

وضعیت جسمی آزمایش کنندگان واکسن کرونا - اسپوتنیک افغانستان
وضعیت جسمی آزمایش کنندگان واکسن کرونا

دولت آمریکا نزدیک به نیم میلیارد دالر را برای تهیه این واکسن اختصاص داده است. این واکسن اولین داروی بود که در مقیاس وسیعی روی انسان‌ها مورد آزمایش قرار گرفت.

دو واکسن کرونا در چین، و یک نمونه در بریتانیا، مراحل نخست آزمایشی (فاز یک و دو) را در کشورهایی نظیر برزیل، که شیوع ویروس در آنها شدید بوده، از سر گذرانده‌اند و در حال آماده شدن برای فاز سوم هستند. واکسن ساخت دانشگاه آکسفورد قرار است در ماه اگوست بر روی تعداد مشابهی از افراد مرحله آخر خود را آزمایش کند.

مدرنا نخستین شرکتی بود که آزمایش واکسن مقابله با ویروس جدید کرونا را در ماه مارچ  دو ماه پس از انتشار توالی ژنتیکی ویروس، روی انسان آزمایش کرد. فاز دوم این واکسن پیش از این در ماه مه گذشته روی 600 نفر آزمایش شده بود اما هنوز نتایج این مرحله منتشر نشده است.

ساخت واکسن فرآیندی بسیار زمان‌بر است که معمولا چند سال به‌درازا می‌کشد اما شرایط کنونی بیماری کووید-۱۹، و اینکه بسیاری تولید واکسن را تنها راه کنترل این بیماری می‌دانند، سبب شده تا رقابتی شدید برای تولید واکسن در سراسر جهان شکل بگیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала