کرونا در افغانستان؛ شناسایی 201 مورد جدید در 24 ساعت گذشته

© Photo / Ministry of Public Health of Afghanistanکارمند صحی
کارمند صحی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت افغانستان می‌گوید با شناسایی 201 مورد تازه بیماری کووید-19 در یک شبانه روز گذشته شمار مبتلایان به این بیماری در این کشور به 35 هزار و 928 نفر رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت عامه افغانستان امروز پنجشنبه (2 اسد) اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته 834 نمونۀ مشکوک به کووید-19 در لابراتوارهای این وزارت تست شده که نتایج آزمایش 201 مورد آن مثبت تشخیص شده است.

اعلام زمان استفاده از واکسین کرونا به بازار توسط سازمان جهانی صحت - اسپوتنیک افغانستان
اعلام زمان استفاده از واکسین کرونا به بازار توسط سازمان جهانی صحت

به این ترتیب، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به 35 هزار و 982 نفر افزایش یافته است. کابل، هرات، بلخ، ننگرهار، کندهار و پکتیا بیشترین مبتلایان به کرونا را دارند.

براساس معلومات وزارت صحت عامه، در 24 ساعت گذشته، 614 فرد مبتلا به کرونا بهبود یافته و شمار بهبودیافتگان به 24 هزار و 521 نفر رسیده است.

همچنان در یک شبانه‌روز گذشته 21 فرد مبتلا به کرونا فوت کرده‌اند. شمار فوتی‌های ناشی از کرونا نیز به یک‌هزار و 211 نفر رسیده است.

در تاریخ 31 دسمبر سال 2019 ، مقامات چینی به سازمان جهانی صحت از شیوع ذات الریه ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (ولایت هوبی) اطلاع دادند. کارشناسان دریافتند که عامل ایجاد کننده این بیماری ویروس جدید کرونا است، بعداً این بیماری رسماً کووید-19 نامگذاری شد.

در تاریخ 11 ماه مارچ سال روان، سازمان جهانی صحت اعلام کرد که کووید-19 به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل شده است. براساس آخرین داده‌های این سازمان، بیش از 14.7 میلیون نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده اند و همچنان کرونا جان بیش از 612 هزار نفر را گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала