مجتمع S-500 روسیه توان از بین بردن اهداف در فضا دارد و سیستم THAAD را بی اعتبار می سازد!

© REUTERS / U.S. Department of Defense, Missile Defense Agencyمجتمع S-500 روسیه توان از بین بردن اهداف در فضایی دارد و سیستم THAAD را بی اعتبار می سازد!
مجتمع S-500 روسیه توان از بین بردن اهداف در فضایی دارد و سیستم  THAAD را بی اعتبار می سازد! - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کاربر نشریه " Sina" (چین) می نویسد، مجتمع THAAD امریکایی پتانسیل علمی - فنی قدرتمند ایالات متحده را نشان داده و به نمونه و مثال واقعی برای دیگران مبدل گشته است. اما اکنون اعتبار آن را S-500 تهدید می کند. در حالی که ایالات متحده از انکشاف سایر کشورها نگران است و انکشاف خودی را فراموش کرده، روسیه بر پیشرفت واقعی دست یافته است.

THAAD  از مدتها بدینسو یکی از معروف ترین سیستم های دفاع راکتی در جهان بود. در چوکات مدل امریکایی از یک نوع راکت در تئاتر جنگ استفاده می شود. این امر پتانسیل علمی و فنی قدرتمند ایالات متحده را نشان داد و سیستم دفاع راکتی آنها به نمونه و مثال برای پیگیری و کاپی کردن در بسیاری از کشورها تبدیل شد. باوجود تمام مزایای سیستم راکتی ضد هوایی S-400 روسی،THAAD  به منظور شناسایی هدف و محافظت در برابر راکت های بالستیک استفاده می شود که وارد اقشار بالایی اتمسفیر می شود و یا قسمت آخری مسیر پرواز را طی می کند. علاوه بر این، مجتمع امریکایی قادر به انجام دفاع هوایی ساده و شلیک به طیارات نظامی دشمن است. در حالی که ایالات متحده، طی سالها به تکیه بر قدرت خود عادت کرده بود و به خود اجازه آرامش می داد، روسیه با استفاده از فرصت در این زمینه از آنها پیش گردید! جدیدترین مجتمع های S-500 که روسیه تا پایان سال جاری دریافت می کند، اعتبار THAAD را برهم می زند!

 S-500 - تکامل دست نخورده و نسل اول دفاع فضایی - اسپوتنیک افغانستان
S-500 - تکامل دست نخورده و نسل اول دفاع فضایی

به گفته رسانه های روسی، در این روزها آمر گروه ضد راکتی نیروهای هوایی - فضایی، سرگئی باباکوف گفت که مجتمع دفاع هوایی S-500 «پرومیتی» طوریکه پلان شده بود، تا پایان سال وارد نیروهای روسی خواهد شد. تحویل اولین نمونه تولید مسلسل مجتمع برای سال 2025 پیش بینی شده است. به گفته قوماندان عمومی نیروهای هوایی سرگئی سورووکین، مجتمع دفاع هوایی S-500 توانایی تخریب سلاح های هیپرسونیک در فضای نزدیک به زمین و همچنین تخریب ماهواره های مدار پایین و تسلیحات فضایی را خواهد داشت. با جرئت می توان این پیشرفت را برای مجتمع امریکایی THAAD ویران کننده نامید!

S-500 روسیه مؤثرترین سیستم دفاع هوایی جهان خواهد شد    - اسپوتنیک افغانستان
S-500 روسیه مؤثرترین سیستم دفاع هوایی جهان خواهد شد

با توجه به استانداردهای مدافعه هوایی امریکا، مجتمع THAAD توانایی رهگیری قدرتمندتری نسبت به راکت استاندارد RIM-161 3 کسب کرد و بدین ترتیب سیستم دفاع راکتی ملی و سیستم دفاع راکتی تئاتر فعالیت های جنگی را تقویت کرد. این مجتمع مجهز به 10 وسیله نقلیه پرتاب با کلاهکهای پرتاب است، آنها قادر به نابودسازی هدف در فاصله 500 متری در ظرف 2.5 ثانیه می باشند و نشانه گیری نهایی آنها از برکت دستگاه مادون قرمز غیرسرد شوند تحقق می یابد. سیستم جستجو و ردیابی روی صفحه توسط رادارهای AN / TPY-2 از دو مدل ارائه شده است: اولین مسوولیت جستجوی راکت های بالستیک هنگام بلند شدن، و دوم راهنمایی هنگام رهگیری کلاهک در حال سقوط بر دوش دارد. رادارها در دامنه - X در حال ردیابی هستند، طوریکه خبر داده شده، پوشش آنها از چند صد تا چند هزار کیلومتر است. همه شاخص ها بیانگر قدرت شگفت انگیز مجتمع THAAD می باشند، اما S-500 متعلق به نسل جدیدی از سیستم های دفاع هوایی است!

در روسیه تولید راکت S-500 آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان
در روسیه تولید راکت S-500 آغاز شد + عکس

به گفته این کارشناس نظامی روسیه، برد S-500  پنجاه درصد بیشتر از S-400 است و ارتفاع و سرعت رهگیری هدف برای مجتمع جدید تقریباً دو برابر از نوع قدیمی است.

 S-500  سیستم دفاعی راکتی یکپارچه دفاع هوایی نیست، بلکه شامل یک مرکز اداره محاربوی، قطعات ضد راکتی و ضد هوایی است. این دستگاه قادر است، تقریباً تمام سلاح های حمله هوایی را که در خدمت ایالات متحده قرار دارند، رهگیری کند و همچنین سلاح های هیپرسونیک، از جمله سلاح های فضایی را از بین ببرد.

کارشناس: راکت های S-500جدید از S-400 چه تفاوت دارد - اسپوتنیک افغانستان
کارشناس: راکت های S-500 جدید از S-400 چه تفاوت دارد

ایالات متحده از این وضع نگران می باشد و با تمام توان سعی میکنند، کسانی را سرکوب کنند که به عقیده آنها این تهدید را مطرح می کنند.

وقتی امریکا برای سرکوب انکشاف سایر کشورها تلاش می کند، آنها خودشان را کاملاً فراموش می کنند. در حال حاضر، همه کشورهای جهان به سرعت انکشاف می کنند و به تدریج در حال غلبه بر ایالات متحده هستند. این قبلاً در بسیاری از مناطق اتفاق افتاده است. بنابراین، در حالی که ایالات متحده مشغول اعمال مجازات است، سیستم دفاع هوایی S-500 روسیه از سیستم های امریکایی پیش شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала