پلوسی: کرونا "ویروس ترامپ" است

© AFP 2023 / Eric Baradat پلوسی: کرونا "ویروس ترامپ" است
پلوسی: کرونا  ویروس ترامپ است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا کرونا ویروس را " ویروس ترامپ " خواند و بار دیگر از نحوه عملکرد رئیس جمهور در مقابله با این بیماری به شدت انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که از منتقدین سرسخت ترامپ است در یک  گفتگو با شبکه خبری CNN  اعلام کرد با توجه به سخنان امروز رئیس جمهور گمان می‌کنم وی به اشتباهاتی که تاکنون در استفاده از ماسک مرتکب شده و اینکه کرونا شوخی نیست اعتراف کرد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اظهار داشت: «وضع این همه گیری  کرونا به علت کوتاهی و اهمال ترامپ پیش از آنکه بهتر شود بدتر شده است و در حقیقت، این ویروس ترامپ است».

پلوسی این اظهارات را در واکنش به سخنان اخیر دونالد ترامپ در کاخ سفید مطرح کرد که در جریان آن ترامپ از استفاده از ماسک دفاع کرد و از آمریکایی‌ها خواست برای مقابله با این بیماری ضمن شستشوی دست‌ها فاصله اجتماعی را نیز رعایت کنند.

Президент США Дональд Трамп - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: اوضاع کرونا در آمریکا قبل از بهبودی شاید "بدتر" شود

ترامپ پیشتر مدعی شد: «وضع شیوع کرونا در آمریکا تحت کنترل است. مردم آمریکا اگر نمی‌توانند فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند از ماسک استفاده نمایند».

ترامپ در جریان نشست خبری خود درباره شیوع کرونا، بار دیگر آن را ویروس چینی "کونگ فلو" نامید.

وی با بیان اینکه پیش از بهبودی شرایط، به نظر می‌رسد اوضاع به سمت بدتر شدن پیش برود، ادعا کرد در مقایسه با میزان قابل توجه مبتلایان در کشور، آمار مرگ و میر بسیار کم است. شاهد هستیم که آمار مرگ در اثر این بیماری در کشور به زیر یک درصد رسیده است.

پلوسی دراین  گفتگو ابراز داشت اگر ترامپ ماه‌ها پیش گفته بود بیائید از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی را به جای برگزاری تجمعات رعایت کنیم، امروز شمار بیشتری از شهروندان از وی دنباله روی کرده بودند.

پلوسی در پاسخ به پرسش مجری برنامه درباره اینکه آیا به اعتقاد وی هزاران آمریکایی به دلیل نوع واکنش ترامپ به این بیماری جان خود را از دست داده اند افزود: بله این چیزی است که من می‌گویم و گمان می‌کنم کاملا واضح و مشخص است. 

انتقاد از بی اعتنایی گذشته ترامپ به استفاده از ماسک و واکنش تند برخی از دستیارانش به مقامات بهداشتی همچون آنتونی فائوچی در حالی مطرح می‌شود که موارد ابتلا به کرونا در سراسر آمریکا به ویژه در بخش‌های جنوبی و غرب این کشور به اوج خود رسیده است.

تاکنون 3 میلیون و 895 هزار تن در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان، 143 هزار تن جان خود را از دست داده اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала