اجازه سفر به خارج کارمندان بلند رتبه دولتی افغانستان به اداره امور سپرده شد

© اداره امور اجازه سفر به خارج کارمندان بلند رتبه دولتی افغانستان به اداره امور سپرده شد
اجازه سفر به خارج کارمندان بلند رتبه دولتی افغانستان به اداره امور سپرده شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان در حکمی صلاحیت تایید سفرهای خارجی کارمندان بلند رتبه دولتی را به اداره امور ریاست جمهوری این کشور سپرد.

فضل محمود فضلی به حیث رئیس عمومی اداره امور تعیین شد - اسپوتنیک افغانستان
فضل محمود فضلی به حیث رئیس عمومی اداره امور تعیین شد

به گزارش اسپوتنیک، بر پایه داده های اداره امور ریاست جمهوری افغانستان، بر اساس حکم رئیس جمهوری، پیشنهاد سفر معینان وزارت‌ خانه‌ها، کمیسیون‌ها و رئیسان اداره های دولتی به اداره امور ریاست جمهوری و پیشنهاد سفر وزیران، رئیسان اداره های مستقل دولتی، رئیسان عمومی و رئیسان کمیسیون‌ها به نام مقام عالی ریاست جمهوری فرستاده می‌شود.
 
اداره امور ریاست جمهوری نیز هدف از این اقدام حکومت را تقسیم وظایف بین اداره ها، کاهش فشار کاری بر رئیس جمهور و رسید‌گی عاجل به درخواست سفرهای خارجی مقام‌های بلندپایه دولتی عنوان کرده است.
بر اساس مکتوبی که به نشر رسیده است، اداره امور ریاست جمهوری پیشنهاد تفویض صلاحیت تأییدی سفرهای مقام‌های بلندپایه دولتی را به رئیس جمهور پیش‌کش کرده است.
بر پایه این مکتوب، به استثنای سفر معاونان رئیس جمهور، رئیس دادگاه عالی، رئیسان هر دو مجلس شورای ملی، دادستان کل، وزیران و رئیسان کمیسیون‌ها و ادارات مستقل، سفر کارمندان دولت از بست دوم به بالا از سوی اداره امور ریاست جمهوری تأیید می‌شود.
این موضوع در نشست روز سه‌شنبه، سی‌ویکم سرطان مجلس سنا نیز مورد بحث قرار گرفته است. برخی از اعضای این مجلس این اقدام را «نامناسب و ناپذیرفتنی» خوانده و گفته‌اند، که صلاحیت‌ها و مسئولیت اعضای شورای ملی در قانون مشخص است.
مجلس سنا فیصله کرده است، که کمیسیون امور تقنینی، عدلی و قضایی با اداره های مربوط در این مورد از نزدیک کار کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала