مذاکرات غیر رسمی چهره سیاسی افغانستان در قطر بدون حضور دولت این کشور

© Photo مذاکرات غیررسمی چهره سیاسی افغانستان در قطر بدون حضور دولت این کشور
  مذاکرات غیررسمی چهره سیاسی افغانستان در قطر بدون حضور دولت این کشور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در آستانه برگزاری احتمالی مذاکرات بین‌الافغانی، مرکز مطعالعات منازعه و بشردوستانه انستیتو دوحه اعلام کرد که ۴۵ نفر از چهره‌های سیاسی و فعالان مدنی افغانستان را برای حضور در یک نشست «غیر رسمی» دعوت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، سلطان برکات، رئیس مرکز مطالعات منازعه و بشردوستانه انستیتو دوحه، 45 تن از چهره‌های سیاسی و فعالان مدنی افغانستان را برای یک نشست غیر رسمی به قطر دعوت کرده‌ است.

وی در توئیترش با انتشار فهرستی از این افراد، اظهارداشت که این نشست در آینده نزدیک در شهر دوحه پایتخت قطر برگزار می‌شود.

برکات از این نشست به نام «نشست فکری آینده افغانستان» یاد کرد و افزود که افراد دعوت شده از افغان‌های روشنفکر، اهل فکر و رهبران اخلاقی هستند.

در این فهرست نام‌های یونس قانونی؛ معاون پیشین ریاست جمهوری، عبدالکریم خرم؛ وزیر پیشین اطلاعات و فرهنگ، عبدالسلام ضعیف؛ عضو پیشین طالبان، جعفر مهدوی؛ عضو پیشین مجلس نمایندگان، شینکی کروخیل؛ عضو پیشین مجلس و برخی دیگر از چهره‌های سیاسی و فعالان مدنی شامل است.

طالبان: اکنون میان ما و کابل آتش‌بس نیست، حملات ادامه دارد - اسپوتنیک افغانستان
طالبان: اکنون میان ما و کابل آتش‌بس نیست، حملات ادامه دارد

آقای برکات گفته‌است که این شمار از فعالان سیاسی و مدنی برای بحث درباره موضوعات اساسی دعوت شده‌اند که افغانستان پس از امضای توافقنامه دوحه میان آمریکا و طالبان با آنها مواجه است.

هنوز دولت افغانستان و شورای مصالحه ملی نیز در مورد این دعوت اظهار نظر نکرده‌اند.

احتمال می‌رود که نمایندگان گروه طالبان در دفتر سیاسی این گروه در دوحه قطر مانند گفت‌وگوهای غیررسمی بین الافغانی قطر در جولای سال گذشته نیز در این نشست شرکت کنند؛ اما این گروه گفته که تا کنون از این موضوع آگاهی ندارد.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала