Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پایان سلطنت چهار ساله «یان اوبلاک»؛ جایزه زامورا به «تیبو کورتوا» رسید + عکس

© REUTERS / Sergio PerezThibaut Courtois
Thibaut Courtois - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیبو کورتوآ با 18 کلین شیت جایزه زامورا(بهترین دروازه‌بان فصل با بیشترین کلین شیت) را صاحب شد.

به گزارش اسپوتنیک، تیبو کورتوا دروازه بان بلجیمی رئال مادرید با بازی نکردن مقابل لگانس به جایزه زامورا به عنوان بهترین دروازه بان فصل لالیگا رسید.

Thibaut Courtois - اسپوتنیک افغانستان
حمایت اسطورۀ بارسا از کورتوا

کورتوا میانگین 0.59 گل خورده در لالیگا را کسب کرد و بدین ترتیب بالاتر از یان اوبلاک دروازه بان اسلوونیایی اتلتیکو قرار گرفت. کورتوا که دو بار هم در اتلتیکو جایزه زامورا را کسب کرده بود، دومین دروازه بان رئال در قرن 21 پس از کاسیاس است که این جایزه را از آن خود می کند.

کورتوا که در دو فصل 2012/13 و 2013/14 نیز موفق به کسب این جایزه شده بود، به اولین دروازه بانی بدل شد که با پیراهن هر دو تیم اتلتیکو مادرید و رئال مادرید موفق به کسب جایزه زامورا می شود. جایزه زامورا جایزه ای است که از سال 1958 توسط روزنامه مارکا به دروازه بانی در لالیگا اهدا می شود که کمترین میانگین گل خورده در هر بازی را داشته باشد.

البته دروازه بانانی برای کسب این جایزه واجد شرایط هستند که حداقل 28 بار در مسابقات فصل لالیگا به میدان رفته باشند و حضور در 60 دقیقه هر مسابقه یک بازی محسوب می شود. نام این جایزه نیز از نام ریکاردو زامورا دروازه بان افسانه ای فوتبال اسپانیا الهام گرفته شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала