سیلاب 16 هزار خانواده را در ولایت بامیان متضرر کرده است + عکس

© Photo / ریاست مبارزه با حوادث بامیانسیلاب 16 هزار خانواده را در ولایت بامیان متضرر کرده است + عکس
سیلاب 16 هزار خانواده را در ولایت بامیان متضرر کرده است + عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام‌های محلی در ولایت بامیان می‌گویند که سیلاب‌های اخیر در این ولایت، خسارت هنگفتی را به باشنده‌گان بامیان وارد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، اقبال جوادی، رئیس مبارزه با حوادث بامیان، روز یک‌شنبه، 29 سرطان، به روزنامه 8صبح گفت، طبق بررسی‌هایی که تاکنون صورت گرفته است، 16 هزار خانواده در مرکز بامیان و ولسوالی‌های این ولایت، در پی جاری شدن سیلاب متضرر شده‌اند.

جوادی افزود که از این میان چهار هزار و 800 خانواده به شدت آسیب دیده‌اند و بخش زیادی از دارایی‌های‌شان را از دست داده‌اند.

رئیس مبارزه با حوادث بامیان، شمار قربانیان سیلاب‌ها در بامیان را دو نفر از جمله یک مرد و یک زن اعلام کرد.

طبق معلومات اداره محلی بامیان، در پی جاری شدن سیلاب 20 هزار جریب زمین، صدها خانه و ده‌ها کیلومتر جاده، ده‌ها کیلومتر کانال آبیاری، ده‌ها پل و پلچک تخریب شده است.

اقبال جوادی گفت که هم‌چنان تا کنون بر اساس سروی‌ای که انجام شده است، بیش از 200 حیوان نیز تلف شده‌اند.

این در حالی است که بررسی‌های اداره مبارزه با حوادث در ولسوالی‌های ورس و سیغان بامیان تاکنون تکمیل نشده است.

رئیس مبارزه با حوادث بامیان گفت که بازگشایی جاده‌ها و کانال‌ها در مرکز بامیان و ولسوالی‌های یکاولنگ تکمیل شده است، اما در ولسوالی ورس هم‌چنان کانال‌ها و جاده‌هایی که در پی جاری شدن سیل تخریب شده، بسته مانده است.

او افزود که تلاش‌ها برای بازگشایی جاده‌ها و کانال‌های آبیاری در این فصل که زراعتی بازگشایی آن اشد ضرورت است، جریان دارد.

سیلاب در مرکز بامیان و ولسوالی‌های یکاولنگ، شیبر و کهمرد و سیغان روز سه‌شنبه هفته گذشته جاری شد. هم‌چنان روز پنج‌شنبه ولسوالی ورس بامیان شاهد جاری شدن سیلاب‌های مدهش بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала